برگزاری نخستین نشست ژاپن، آمریکا، تایوان و کره‌جنوبی برای زنجیره تامین تراشه

تهران- ایرنا- وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد که نخستین نشست مقامات ارشد چهار کشور ژاپن، آمریکا، کره‌جنوبی و تایوان در مورد چارچوب جدید واشنگتن درباره کمک به ثبات در زنجیره تامین تراشه‌ها برگزار شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری کیودو، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام کرد که مقاماتی از نهادهای صنعتی این چهار کشور طی نشستی مجازی در تاریخ ۱۶ فوریه با عنوان «تراشه ۴» راه‌های زنجیره تامین تراشه‌ها در زمانه بلایای طبیعی و دیگر موانع را بررسی کردند.

این ابتکار بخشی از استراتژی آمریکا برای ایجاد یک زنجیره تامین تراشه انعطاف‌پذیر و کاهش مشارکت چین است. به گفته وزارت صنعت ژاپن، چهار کشور یاد شده سازندگان پیشرو تراشه و تامین کنندگان مواد و تجهیزات مربوطه به آن در این نشست حضور داشته اند.

واشنگتن در ماه‌های گذشته نوعی از محدودیت‌های صادراتی را در مورد کنترل تراشه‌های پیشرفته به چین در نظر گرفته و مدعی است که پکن از این تراشه‌ها در سیستم‌های نظامی خود استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در سپتامبر سال گذشته و پس از اینکه کمبود جهانی تراشه ناشی از همه گیری کووید-۱۹ باعث شد تمرکز بر روی مختل شدن عرضه تراشه‌های مورد استفاده در انواع کالاهای ضروری، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا موشک‌ها، متمرکز شود، آمریکا جلسه مقدماتی این گروه را تشکیل داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha