توزیع هفت هزار تن مرغ منجمد در مازندران/مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند

نوشهر- ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت : در آستانه عید نوروز و ماه رمضان مقدار ۶ هزار و ۹۰۰ تن مرغ منجمد ذخیره سازی با نرخ فروش هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان در این استان توزیع می شود و مردم نگران تامین کالاهای اساسی نباشند.

حسین عنایتی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از بازار میوه و تره بار شهرستان چالوس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هیچ محدودیتی در توزیع مرغ منجمد با این قیمت مصوب در استان وجود ندارد و افزون بر توزیع روزانه مقدار ۲۵۰ تن تا ۷۰۰ تن مرغ گرم هم با قیمت هرکیلوگرم ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۶۳ هزار تومان برنامه ریزی شد و هرگونه افزایش قیمت بیش از این نرخ مصوب جرم محسوب می شود و باید برابر ضوابط با متخلفان برخورد شود.

وی بیان داشت : افزون بر آن ، مقدار ۶۰۰ تن هم گوشت گوساله و گوسفند هرکیلوگرم ۱۳۵ هزار تومان و ۱۵۰ هزار تومان از سوی عاملان و مباشران در این استان توزیع خواهد شد فرآیند توزیع مقدار ۳۰۰ تن هم اکنون در این استان آغاز شده است .

مردم نگران کالاهای اساسی نباشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران همچنین از توزیع مقدار۶۰۰ تن سیب و پرتقال در شب عید این استان خبر داد و گفت : به طور معمول روند توزیع این اقلام هم از نیمه دوم ماه جاری با قیمت مصوب آغاز می شود و مردم نگران میوه شب عید نباشند.

عنایتی افزود : هم اینک هیچ کمبودی نسبت به توزیع کالاهای اساسی نظیر قند و شکر ، روغن ، گوشت و مرغ نداریم و افزون بر تولید در این استان از خارج از مازندران هم وارد می کنیم منتهی آنچه در بازار امروز کام مردم را تلخ کرده گرانفروشی ناشی از بی نظمی در بازار است .

وی بیان داشت : متاسفانه برخی از اقلام مانند سیب ، پیاز ، مرغ و گوشت نسبت به دیگر نقاط مازندران گرانتر است به عنوان مثال قیمت واقعی هر کیلو مرغ ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان تا ۶۳ هزار تومان است درحالی که در این منطقه هر کیلویی ۶۸ هزار تومان عرضه می شود که خلاف نرخ مصوب است و مسوولان دستگاه های مرتبط باید با این دسته از فروشندگان متخلف برخورد جدی تری داشته باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، گرانی خوراک دام را از دیگر مشکلات مطروحه فروشندگان گوشت در شهرستان چالوس مطرح کرد : قیمت هر کیلو کنسانتره باید ۹ هزار و ۵۰۰ تومان باشد درحالی که در این منطقه حدود ۱۳ هزار تومان تا ۱۴ هزار تومان عرضه می شود و سبوس یارانه ای هم هر کیلو ۶ هزار و ۸۰۰ تومان است که بنا به گفته فروشندگان گوشت که خود دامدار هستند بیش از نرح مصوبی است که آن ها خوراک دام خریداری می کنند که باید برابر قانون با این افراد برخورد شود.

عنایتی افزود : برابر توصیه و دستور استاندار مازندران کمتیه مشترکی به دبیری تعزیرات حکومتی در این استان شکل پیدا کرده و در حوزه قیمت ها ادارات صمت ، تعزیرات حکومتی ، جهاد کشاورزی مسوولیت دارند و فرمانداران هم برابر ستاد تتظیم بازار عهده دار مسوولیت این ستاد هستند و هفتگی ۲ بار از بازار بازدید می شود.

در بازدید های میدانی از ۲۵ واحدهای صنفی که اغلبشان فرآورده های گوشتی بودند ،برای سه مورد به خاطر نزدن اتیکت و گرانفروشی از سوی مسوولان صمت و تعزیرات حکومتی شهرستان پرونده سازی و بنا است برابر قانون این افراد متخلف جریمه شود.

در جریان بازدید از میدان میوه و تره بار قیمت هرکیلو مرغ حدود ۶۸ هزار تومان ، سیب ۶۵ هزار تومان و پیاز ۳۵ هزار تومان عرضه می شد که بنا به دستور فرماندار برای فروشندگان این اقلام به جرم گرانفروشی پرونده سازی و قرار است در وقت مقتضی برای آن ها از سوی مسوولان دستگاه های مرتبط جریمه اعمال شود.

برابر آمار روزانه مقدار ۱۵ تن مرغ و مقدار سه تن گوشت قرمز در شهرستان چالوس می شود که بنا به گفته شماری از فروشندگان گوشت قرمز مقدار فروش این کالا به علت گران شدن و پایین آمدن سطح توان خرید مردم از عرضه یک تن در روز هم اینک به ۱۰۰ کیلو تا ۲۰۰ کیلو رسیده است .

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و ۱۶۰ هزار نقطه روستایی در مبادی وروی آزاد راه تهران - کرج و خطه غربی مازندران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha