مسئولان به مردمی که همواره در صحنه دفاع از نظام حضور دارند بدهکار هستند

اراک - ایرنا - دادستان کل کشور گفت: مسئولان به مردمی که همواره در صحنه دفاع از نظام و انقلاب حضور موثر دارند بدهکار هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «محمدجعفر منتظری» روز دوشنبه در نشست با قضات شهرستان ساوه، افزود: ارائه خدمات صادقانه و خالصانه موجب رضایت مردم و خدای تعالی خواهد شد و یقینا مردم نیز قدرشناس بوده و خداوند متعال نیز اجر و پاداش کار صادقانه را خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از تمامی ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کرده است، ادامه داد: جلب رضایت مردم به عنوان بزرگترین پشتوانه و سرمایه نظام اسلامی با خدمت صادقانه موجب ارتقای رضایتمندی آنان خواهد شد.

دادستان کل کشور بیان کرد: دستگاه قضایی به ویژه دادستان ها موظف هستند براساس قوانین و مقررات و مستندات در دفاع از حقوق عامه اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: در شرایط جنگ اقتصادی نیز همه قضات و کارکنان قضایی نیز مکلف هستند به دولت کمک کنند تا اجازه ندهیم دشمن بتواند توطئه‌های خود را علیه نظام اسلامی عملیاتی کند.

وی استقلال مالی دستگاه قضایی را یکی از مطالبات جدی دانست و افزود: تقویت بدنه دستگاه قضایی به لحاظ نیروی انسانی یکی از ضروریات است و با وجود مشکلات متعدد کارکنان قضایی با تمام توان و ظرفیت خود به مردم خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

دادستان کل کشور با اشاره به محدودیت دستگاه قضایی در برخی امور بیان کرد: یک قاضی و کارمند دستگاه قضایی حکم یک کارمند اداری را ندارد و برای انتخاب قاضی در شرع و قانون شرایط ویژه ای قرار داده شده است که نشانگر مسئولیت سنگین قاضی است.

حجت‌الاسلام منتظری تاکید کرد: اجرای عدالت انتظار همگان از دستگاه قضایی است و یکی از خطرات در اجرای عدالت این است که هر فردی تلاش می‌کند که چه ذی‌حق باشد و یا نباشد با ورود به دستگاه قضایی دست پر خارج شود و از ابزارهایی نظیر توصیه و سفارش استفاده می‌کند که براین اساس اجرای عدالت خطیر و سنگین است.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: اگر قضات توجهی به مسئولیت خطیر قضاوت داشته باشند بدون شک دستگاه قضایی شرایط مطلوب تری خواهد داشت.

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: نباید مدعی باشیم که دستگاه قضایی خالی از اشکال و ضعف است بلکه مشکلاتی در حوزه زیرساختی، نیروی انسانی و تجهیزات وجود دارد.

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز به حجم بالای پرونده های ورودی به دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: دادگستری ساوه مشتمل بر ۴۵ شعبه قضایی فعال است و ۳۲ قاضی و ۶۹ پرسنل اداری دارد و در محاکم حقوقی، دادسرا و شوراهای حل اختلاف فعالیت دارند و به دلیل کمبود نیروی انسانی در چارت اداری و قضایی با کمبود مواجه است.

«ابوالحسن شریفی» ادامه داد: ساوه قطب صنعت کشور با استقرار بزرگترین شهرصنعتی کشور و شهرک های صنعتی متعدد است که با تشکیل جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری و نیز فعالیت شعبه ویژه حل اختلاف صنایع، بسیاری از مشکلات تولید برطرف و بیش از ۸۰ درصد پرونده های تشکیل شده و در حوزه صنعت و تولید با فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنایع ختم به سازش و مصالحه می شود.

دادستان اراک نیز در این نشست گفت: دایر کردن سامانه های تخصصی، ابلاغ الکترونیک، کاهش پرونده های مسن، برگزاری دادرسی الکترونیک با زندانیان از جمله موضوعاتی است که در اجرای این سند تحول در دادگستری استان مرکزی اجرایی شده است.

«ربیع‌الله قربانی» افزود: استان مرکزی در اجرای طرح های مذکور با نظارت رییس کل دادگستری در کشور پیشرو بوده است.

دادستان کل کشور که در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی به ساوه سفر کرده است در بدو ورود به این شهرستان ضمن گلباران گلزار شهدای این شهرستان با قرائت فاتحه به مقام شهیدان ادای احترام کرد.

شرکت در جلسه مسئولان قضائی و قضات شهرستان ساوه، افتتاح مرکز اشتغال زندانیان ساوه، حضور در جلسه شورای اداری و بازدید از دو واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه از برنامه های سفر دادستان کل کشور به ساوه است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha