۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۰۱
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85041894
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام سابق آمریکا: تحریم‌ها علیه روسیه موثر نبوده است

تهران- ایرنا- وزیر سابق خزانه‌داری آمریکا اذعان کرده که تحریم‌ها علیه روسیه موثر نبوده و محدودیت‌ها علیه این کشور باید به بالاترین حد برسد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، لری سامرز به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که سقف قیمت انرژی روسیه باید سفت و سخت‌تر شود تا تاثیر تحریم‌ها بر این کشور به حداکثر برسد.

رئیس سابق دانشگاه هاروارد در برنامه روز یکشنبه «فرید زکریا جی‌پی‌اس» بیان کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه سخت نبوده است، زیرا کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه که بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهند، در آن شرکت نکرده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول گزارش داد که اقتصاد روسیه امسال با وجود تحریم‌ها و ذخایر مسدود شده بانک مرکزی، بهتر از بریتانیا یا آلمان رشد خواهد کرد.

سامرز تصریح کرد که تجارت با همسایگان روسیه در سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است، که نشان می‌دهد آنها به عنوان ایستگاهی برای ورود کالاها به روسیه عمل می‌کنند.

وزیر خزانه داری سابق آمریکا در مورد جنگ بین مسکو و کی‌یف معتقد است که مناقشه اکنون به یک «جنگ فرسایشی» تبدیل شده است، بدین معنا که در آن یک طرف تلاش می کند طرف دیگر را تا حد خستگی فرسوده کند.

سامرز گفت که راه پیروزی به لحاظ اقتصادی در این جنگ، حمایت از اقتصاد اوکراین است که شهرهای بمباران شده و میلیون‌ها نفر را بی بضاعت گذاشته است.

این مقام آمریکایی با اشاره به مساله‌ای که در اتحادیه اروپا در مورد دارایی‌های مسدود شده روسیه مورد بحث است، مدعی شد که دارایی های روسیه باید منبع نهایی برای پرداخت صورتحساب بازسازی اوکراین باشد و برای حمایت از «جهان در حال توسعه که به دلیل حمله روسیه از قیمت‌های بالاتر مواد غذایی و انرژی رنج می‌برد»، استفاده شود.

درحالیکه یک سال تمام از جنگ اوکراین گذشته و غرب علاوه بر تحریم‌های اولیه که به این علت علیه روسیه اعمال کرده، همچنان اعمال تحریم‌های بیشتر را در دستور کار دارد، رشد اقتصادی روسیه طبق پیش بینی نهادهای بین‌المللی در این سال ۰.۳ درصد خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha