۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱:۳۶
کد خبر: 85041682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد ترامپ از بایدن به دلیل متحد کردن چین و روسیه

تهران-ایرنا- دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با خطرناک خواندن روابط نزدیک چین و روسیه برای ایالات متحده، از بایدن به دلیل متحد کردن این دو کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا، اسپوتنیک یکشنبه شب نوشت، ترامپ در مصاحبه با گلن بِک (مفسر سیاسی) یادآور شد: زمانی که دانشجویی جوان و در حال تحصیل در رشته تاریخ بودم این را یاد گرفتم که «هرگز اجازه ندهید چین و روسیه متحد شوند» و ما به آنها اجازه دادیم که متحد شوند. ما آنها را وادار به اتحاد کردیم و این خطرناک‌ترین اتفاقی است که می‌تواند برای کشور ما بیفتد.

وی از رهبری کنونی آمریکا به دلیل سوق دادن مسکو و پکن به وضعیتی که موجب شد این دو کشور با یکدیگر همکاری نزدیک‌تری داشته باشند، انتقاد کرد.

خط لوله نورد استریم

وقتی بک از او پرسید که آیا گزارش «سیمور هرش» در مورد منفجر کردن نورد استریم توسط آمریکا را باور می‌کند یا خیر، ترامپ تمایلی به انداختن تقصیر این انفجار بر گردن کسی نداشت و استدلال کرد که چندین کشور می‌توانستند این کار را انجام دهند اما او اصرار داشت که روسیه هیچ ارتباطی با آن ندارد.

ترامپ با اشاره به اینکه انفجار نورد استریم را می‌توان به کشورهای زیادی منتسب کرد، گفت: منفجر کردن نورد استریم می‌توانست کار آمریکا، اوکراین یا کشور ثالثی باشد که به دنبال مشکل‌تراشی بود.

وی افزود: برخی کشورها، روسیه را عامل وقوع این انفجار می‌دانند اما تنها چیزی که می‌توانم قاطعانه در مورد این حادثه مطرح کنم این است که از نظر من، مسکو هرگز در دایره مظنونان به انجام این حادثه نمی‌گنجد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد: نورد استریم منبع اصلی درآمد هنگفت روسیه بود، بنابراین هیچ توجیهی برای انفجار این خط لوله توسط روسیه وجود ندارد.

سیمور هرش روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی، در ماه فوریه رهبری این کشور را به عنوان طراح اصلی انفجار و تخریب خطوط لوله انتقال گاز طبیعی نورد استریم ۱ و ۲ که در اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ رخ داد، متهم کرد.

این روزنامه‌نگار با استناد به منابع آشنا با برنامه‌ریزی عملیات نظامی گفت: در این عملیات مخفی نظامی، غواصان نیروی دریایی آمریکا در تابستان ۲۰۲۲ مواد منفجره‌ای را روی خطوط لوله نورد استریم کار گذاشتند که سه ماه بعد از راه دور منفجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha