۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۴۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85041423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جلب رضایت‌ مسافران نوروزی، اولویت ستاد خدمات سفر گنبدکاووس است
گنبد قابوس بلندترین برج تمام آجری جهان در شهر گنبدکاووس

گنبدکاووس - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس گفت: جلب رضایت مسافران نوروزی با ارائه خدمات مطلوب به آنان، اولویت نخست کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد خدمات سفر این شهرستان مرزی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید گوگلانی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد خدمات سفر گنبدکاووس افزود: زیباسازی و نظافت تمام جاده‌ها، معابر، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهری و روستایی، آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و اماکن پذیرایی و اقامتی و نیز اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری به منظور افزایش نشاط اجتماعی مسافران و گردشگران نوروزی بایستی مورد توجه کمیته‌های ۱۳ گانه این ستاد قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات به مسافران نوروزی در استان گلستان و گنبدکاووس از ۲۵ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هم در این نشست از پیش بینی هشت مدرسه با ظرفیت ۷۸ اتاق ویژه اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مدارس که هفت باب آن در شهر و یک باب آن در روستای تنگلی بخش داشلی برون قرار دارد، به وسایل و امکانات اولیه زندگی مجهز خواهند بود.

عبدالقادر ظفر افزود: علاوه بر مدارس طرح اسکان، ۲۸ اتاق (سوئیت) مرکز رفاهی و خدماتی فرهنگیان هم برای استفاده مسافران آماده می‌باشد ضمن اینکه چهار مدرسه دیگر هم به عنوان "رزرو" برای اسکان پیش بینی شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: امسال جشن نوروزگاه در جوار بلندترین برج آجری جهان از ۲۵ اسفندماه جاری تا سوم فروردین ۱۴۰۲ با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برپا خواهد شد.

مریم آق آتابای، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات به همراه طبخ غذاهای سنتی را از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر گنبدکاووس اعلام کرد و افزود: در تعطیلات نوروزی ۲ جشنواره فرهنگی و اقتصاد روستایی هم در ۲ بخش مرکزی و داشلی برون این شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، افطاری ساده به مسافران و گردشگران نوروزی از دیگر برنامه‌های ستاد خدمات سفر گنبدکاووس است.

همچنین در این سفر برخی روسای کمیته‌های ۱۳ گانه ستاد خدمات سفر گنبدکاووس هم گزارشی از برنامه‌های پیش بینی شده خود ارائه کردند که برپایی یک پایگاه راهنمای مسافران و سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای توسط هلال احمر، نظافت و زیباسازی، خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در محورهای ارتباطی توسط اداره حمل و نقل جاده‌ای، کشیک کامل مراکز درمانی، بهداشتی و اروژانس، نظارت بهداشتی هشت گروه بر اماکن تهیه و توزیع غذا و مراکز اقامتی با اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی توسط شبکه بهداشت و درمان و نصب المان‌های نوروزی در میادین شهری توسط شهرداری از جمله برنامه‌های پیشنهادی بود.

شهرستان تاریخی گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت و تنوع اقوام و فرهنگ ها در شرق استان گلستان واقع است و جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و مذهبی قابل توجه از جمله گنبد قابوس بن وشمگیر با بیش از هزار سال قدمت و به عنوان بلندترین برج آجری جهان، آستان امامزاده یحیی بن زید (ع)، سه تالاب بین المللی در بخش مرزی داشلی برون، بازارچه و گمرک مرزی، مجموعه سوارکاری، دریاچه مصنوعی و مراتع و دشت های سرسبز دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha