۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۰۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85041389
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیپلمات روس: نظام امنیتی در اروپا بدون روسیه غیرممکن است

تهران- ایرنا- سفیر روسیه در آلمان اعلام کرد که شکل‌گیری سیستم امنیتی در قاره اروپا بدون فدراسیون روسیه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، سرگئی نچائف در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی آلمانی گفت: ساده لوحانه و متوهمانه است فکر کنیم که نظام امنیت پایدار در اروپا می‌تواند بدون روسیه ایجاد شود.

این دیپلمات ارشد مسکو اضافه کرد: اما همانطور که رییس جمهور ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود اشاره کرد، ما به شدت از موضع خود که نباید هیچ فشاری بر روی کشورهای متمدن و دیگران در دنیای امروز وجود داشته باشد، دفاع می‌کنیم.

سفیر روسیه در برلین همچنین معتقد است که مشارکت عادلانه در صحنه بین‌الملل که علیه هر گونه انحصارطلبی باشد، مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بحران فعلی در روابط روسیه با آلمان در تاریخ پس از جنگ دوم جهانی بی سابقه است، تاکید کرد که امروز آمادگی از سوی برلین برای بازگرداندن روابط دوجانبه و در نظر گرفتن نگرانی‌ها و منافع قانونی روسیه مشاهده نمی‌شود.

ناچائف ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران آلمانی دیر یا زود متوجه شوند که فشار بر روی روسیه بی ثمر است و هیچ جایگزینی برای روابط خوب همسایگی در منافع صلح و ثبات قاره اروپا وجود ندارد.

دیپلمات ارشد روسی گفت: برلین بیشتر قالب‌های همکاری دوجانبه را نابود یا متوقف کرده است و عملا تماس با مقامات روسی را رد کرده است.

سفیر روسیه همچنین احیای سطح ارتباطات سابق را بسیار بعید دانست و اضافه کرد که نیروهای سیاسی در آلمان به تازگی افزایش فعالیت‌های خود در حمایت از راه حل سیاسی بحران در اوکراین و مخالفت با عرضه تسلیحات به کی‌یف را نشان دادند.

او تاکید کرد: چنین تمایلی نشان می‌دهد که همه آلمانی‌ها نمی‌خواهند راه‌حل نظامی برای درگیری ببینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha