نرخ تعمیرات و قطعات چالش مهم ناوگان مسافربری در خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- دبیر هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل مسافر مشهد و حومه گفت: ناوگان مسافری جاده‌ای در این استان اکنون با چندین چالش عمده روبرو است که افزایش قیمت تعمیرات و قطعات یدکی از مهمترین آنها به شمار می‌رود.

حسام آسیابان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خدمت رسانی مطلوب به زائران بارگاه منور رضوی در نوروز ۱۴۰۲ نیازمند بروز رسانی و تعمیرات اساسی در ناوگان حمل ونقل مسافر برون شهری در استان است.

این فعال صنف حمل و نقل مسافر بیان داشت: وقتی مالک ناوگان با همه مشکلات اقدام به تعویض قطعه و یا تعمیر اساسی می کند بعد از یک ماه دوباره قطعه به دلیل کیفیت پایین دچار مشکل شده و ناوگان زمین گیر می شود.

دبیر هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های حمل و نقل مسافر مشهد و حومه گفت: در حال حاضر فقط هزینه تعمیر اساسی موتور یک دستگاه اتوبوس معادل نیم میلیارد تومان است.

وی به عدم ورود ناوگان جدید به چرخه خدمات جاده ای اشاره کرد و افزود: هم اکنون قیمت یک دستگاه اتوبوس مسافربری از حدود ۱۹ میلیارد تومان تا ۲۷ میلیارد تومان برای مدل روز است، در حالیکه قیمت اتوبوس های مدل روز در اسفند ۱۴۰۰ بین شش تا هشت میلیارد تومان بود.

آسیابان قیمت یک جفت لاستیک اتوبوس چینی یا هندی را ۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: علاوه بر اینکه دستمزدها افزایش داشته، هزینه هر سفر ناوگان از مشهد تا تهران به حدود شش میلیون تومان شده و در نتیجه درآمد را کاهش می دهد.

کمتر از هزار دستگاه اتوبوس خدمات مسافری ارائه می دهند

رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر بر اساس آمار صدور کارت سوخت، هزار و ۵۴۷ دستگاه اتوبوس، ۲ هزار و ۷۲۷ دستگاه مینی بوس و هزار و ۵۰۶ دستگاه خودروی سواری کرایه با هشت هزار و ۴۱ راننده در استان فعالیت می کنند.

کریم نوایی نظامی افزود: از مجموع اتوبوسهای ذکر شده کمتر از هزار دستگاه به صورت فعال در جاده های استان به حمل و نقل مسافر مشغولند و بقیه در کارخانجات و سرویس های مجموعه های مختلف خدمات دهی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha