آغاز رویداد هفته‌ آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه شناختی

تهران - ایرنا - رویداد هفته‌ آگاهی از مغز در هشتمین سال متوالی خود با هدف افزایش سرمایه شناختی با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری کار خود را آغاز کرد.

به گزارش روز یکشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، مراسم افتتاحیه‌ هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با شعار «تحصیل، پژوهش و اشتغال درعلوم اعصاب و شناختی» برگزار شد. در این رویداد یک هفته‌ای جمعی از متخصصان و اساتید برجسته‌ حوزه علوم اعصاب شناختی حضور دارند.

سید محمد مهدوی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی دراین رویداد آنلاین به اهمیت رونق بازار کسب و کار و طراحی و تولید محصولات فناورانه شناختی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: حمایت این ستاد از کارآفرینان حوزه های علوم شناختی مداوم و هدفمند است.

وی افزود: در این رویداد برنامه‌های متنوعی برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی، گسترش آگاهی و شناخت نسبت به ساختار مغز در نظر گرفته شده است که به مدت یک هفته این برنامه‌ها اجرایی می شود. این برنامه‌ها در راستای ارتقای بهداشت و توانمندسازی مغز و راه‌های جلوگیری از کاهش توانایی مغز خواهد بود.

محمدتقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در امور آموزش نیز در این رویداد جایگاه کنونی ایران در حوزه علوم اعصاب و دانش شناختی در دنیا را مطلوب دانست و گفت: هفته آگاهی از مغز با هدف افزایش سرمایه‌های شناختی جامعه ایرانی و ارتقای سطح آگاهی از مغز برای هشتمین سال متوالی به صورت گسترده درسراسر کشور برگزار می‌شود.

در این رویداد آنلاین، برخی اساتید و فعالان این حوزه، رشته‌ علوم اعصاب شناختی را در ابعاد تحصیلی، پژوهشی، شغلی مورد بحث و بررسی قرار دادند و موقعیت و جایگاه فعلی این رشته در ایران تشریح و راه‌کارهایی برای گام برداشتن در این مسیر ارائه دادند.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ‌هشتمین سال متوالی هفته‌ آگاهی از مغز تا ۱۲ اسفندماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha