۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85041187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ضامن آهو ۷۹۳ زندانی در کشور را آزاد کرد

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۴۰
کد خبر: 85041187
طرح ضامن آهو ۷۹۳ زندانی در کشور را آزاد کرد

مشهد-ایرنا- معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی گفت: ۷۹۳ زندانی جرایم غیر عمد کشور امسال در قالب طرح "یا ضامن آهو" با وساطت و پیگیری‌های خادمان رضوی و خیران آزاد شدند و به کانون خانواده و کسب و کار خود بازگشتند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان قدس رضوی، امین بهنام روز یکشنبه افزود: امسال طبق پیش‌بینی ستاد دیه استان خراسان رضوی مبلغ دیه و یا بدهی مالی زندانیان ۱۹ میلیارد تومان برآورد شده است که مبلغ ۹ میلیارد توسط خادمان جمع‌آوری و مابقی آن با همکاری ستاد دیه استان و کمک خیرین تأمین اعتبار شد.

وی با بیان اینکه طرح یا ضامن آهو از سال‌ها پیش با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کشور آغاز به‌کار کرده است، بیان کرد: خادمان حرم مطهر رضوی برای کسب رضایت شاکیان به شهرها و استان‌های مختلف سفر می‌کنند. بیشتر خادمانی که برای جلب رضایت شاکی مراجعه می‌کنند افرادی هستند که با مسائل حقوقی آشنایی دارند.

معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی اظهار داشت: در برخی موارد مبلغ دیه یا بدهی زندانی توسط خادمان تهیه و رضایت شاکی گرفته می‌شود و در مواردی نیز خود خانواده شاکی به احترام پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) و حضور گروهی از خدمتگزاران حرم مطهر با لباس خادمی در منزل‌ آنها، حتی بدون دریافت وجه از خواسته قبلی خود گذشته و رضایت می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha