۶ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۱۰
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85040590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حزب آزادیخواه آمریکا خواستار لغو کمک‌های واشنگتن به اوکراین شد

نیویورک – ایرنا- حزب آزادیخواه آمریکا خواستار لغو کمک های فوری واشنگتن به اوکراین شد.

حزب آزادیخواه آمریکا حمایت خود را از قطعنامه حزب جمهوری خواه که از دولت بایدن می خواهد کمک های مالی و نظامی به اوکراین را متوقف کند، اعلام کرد. این حزب در بیانیه ای گفت که ما از لایحه ای که اخیرا معرفی شده حمایت می کنیم و تمام کمک ها به اوکراین باید اکنون لغو شود. این درگیری، خطر جنگ هسته ای را به همراه دارد و ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه بسیار بیشتر ازتوانایی ما است.

همزمان چند نظرسنجی‌ اخیر در آمریکا نشان داد که حمایت آمریکایی‌ها از کمک‌های تسلیحاتی و اقتصادی واشنگتن به کی‌یف که در حال حاضر به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده، همچنان رو به کاهش است.

لایحه یاد شده در اوایل ماه فوریه توسط مت گاتز یک نماینده جمهوری‌خواه ارائه شد. این لایحه می‌گوید آمریکا باید به کمک‌های نظامی و مالی خود به اوکراین پایان دهد و از همه طرف های درگیر بخواهد به توافق صلح دست یابند.

ایالات متحده آمریکا در نخستین سالگرد جنگ اوکراین اعلام کرد که ۲ میلیارد دلار تجهیزات و تسلیحات نظامی جدید به کی یف برای آماده ساختن این کشور در نبرد با روسیه در فصل بحران اختصاص داده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در مصاحبه ای با سی ان ان گفت که در مورد ارائه جنگنده های اف-۱۶ به اوکراین اظهار نظر نمی کند اما انتظار دارد در مورد درگیری مذاکرات نهایی انجام شود.

رئیس پنتاگون گفت: به احتمال زیاد، این جنگ با نوعی مذاکره پایان خواهد یافت. پوتین فکر می‌کرد که دفاع اوکراین نابود خواهد شد، عزم آمریکا شکسته خواهد شد و جهان توجه نخواهد کرد. او اشتباه می کرد.

وی در بیانیه ای به مناسبت سالگرد جنگ اوکراین گفت که آمریکا در سال گذشته بیش از ۳۲ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین از جمله ۸ هزار ۵۰۰ موشک جاولین سامانه ضد زره و ۳۸ سامانه راکتی هیمارس ارائه کرده است.

همزمان با نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، مایک پنس نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در اظهاراتی بر خلاف ران دسانتس دیگر هم حزبی خود، هشدار داد که مسکو به جنگ در اوکراین کفایت نمی‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده هشدار داد اینکه فکر کنیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دست از تلاش برای تصاحب اوکراین برمی دارد، اشتباه است؛ اظهاراتی که در تضاد با نامزد هم حزبی وی ران دسانتس فرماندار فلوریدا است.

پنس که دیروز (جمعه) این اظهارات را در دانشگاه تگزاس بر زبان می آورد، ضمن مهم خواندن حمایت واشنگتن از کی‌یف همزمان با نخستین سالگرد حمله روسیه به اوکراین، هشدار داد که پیروزی روسیه می تواند آمریکا را به جنگی گسترده تر بکشاند و تهدیدی برای متحدان ناتو باشد.

به نظر می رسد اظهارات وی در واکنش به سخنان دسانتس نسبت به حمایت بی‌پایان از اوکراین باشد. دسانتس در گفتگو با فاکس نیوز گفته بود که بیم از حمله روسیه به کشورهای ناتو هنوز خیلی از واقعیت فاصله دارد. اما پنس در واکنش به این اظهارات به «ان‌بی‌سی نیوز» گفت: هر کس که فکر می‌کند ولادیمیر پوتین به جنگ در اوکراین کفایت می کند، مرتکب اشتباه شده است.

وی اضافه کرد: ما باید تهدید بلندمدت تجاوز مجدد روسیه به اروپا را درک کنیم و من معتقدم که جنگ به اوکراین محدود نخواهد شد. اشتباه نکنید، این جنگ آمریکا نیست. اما اگر ما در تعهد خود برای ادامه حمایت از اوکراین در دفاع از آزادی لنگ بزنیم، ممکن است جوانان ما به زودی برای دفاع فراخوانده شوند.

اظهارات هشدارآمیز معاون رئیس جمهوری پیشین در حالی مطرح شد که وی قرار است به زودی برای نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۴ تصمیم گیری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha