۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 808
کد خبر: 85040428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال هزاران تبهکار به بازداشتگاه بزرگ السالوادور

تهران - ایرنا - هزاران عضو گروه های خشن تبهکاری السالوادور هم زمان با اوج گیری سریع شمار زندانیان در پی عملیات سرکوب گسترده جرایم و جنایات، به بازداشتگاه بسیار بزرگ تازه ای انتقال داده شده اند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای مترو؛ در این طرح نزدیک به ۲ هزار عضو گروه های تبهکار به تاسیسات بازداشتگاهی جدیدی با ظرفیت ۴۰ هزار نفر انتقال یافته اند که بزرگ ترین بازداشتگاه در کشورهای آمریکایی به شمار می رود.

"نایب بوکه له" رئیس جمهوری السالوادور در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که این خانه جدید آنها خواهد بود که نخواهند توانست در آن آسیبی به جامعه وارد کنند.

در تصاویری که بوکه له منتشر کرده، زندانیان با سرهای تراشیده و شورت و خالکوبی های مربوط به این گروه ها بر تن، در این بازداشتگاه تازه به سوی سلول هایشان می دوند.

بوکه له که قول سرکوب دائم تبهکاران را داده، با توجه به اوج گیری چشمگیر قتل هایی که به گروه های خشن تبهکار، نسبت داده می شد، سال گذشته از هم پیمانان سیاسی خود در کنگره السالوادور درخواست تصویب حالت فوق العاده کرد که از آن پس تاکنون بارها تمدید شده و برخی حقوق مندرج در قانون اساسی را به حال تعلیق درآورد.

از آن هنگام تاکنون ۶۴ هزار مظنون در عملیات ضد جنایت و جرم دستگیر شده اند که می تواند بدون حکم بازداشت صورت گیرد. دولت به تماس های خصوصی دسترسی دارد و بازداشت شدگان حق دسترسی به وکیل مدافع را نخواهند داشت.

با اینکه سازمان ها و نهادهای مدافع حقوق بشر می گویند در اجرای این سیاست، شهروندان بیگناه دستگیر شده اند و ده ها تن از آنان در بازداشتگاه های پلیس، جان خود را ازدست داده اند، اما خط مشی مبارزه با تبهکاران بوکه له از محبوبیت بسیاری در میان شهروندان این کشور برخوردار شده و وزیر امنیت السالوادور به رویترز گفته این عملیات تا بازداشت همه جنایتکاران ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha