چه کسی مردم پاکستان را با افکار امام خمینی(ره) آشنا می‌کرد؟

تهران- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب در پیامی درگذشت معاون دبیرکل شورای همبستگی ملی پاکستان را تسلیت گفت و از وی به عنوان شخصیتی علمی یاد کرد که با تلاس خستگی ناپذیرش مردم پاکستان را با اندیشه های امام خمینی (ره) آشنا می‌کرد.

به گزارش ایرنا از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی حجت الاسلام حمید شهریاری امروز، شنبه ششم اسفند در پیامی با تسلیت درگذشت سید ثاقب اکبر را تسلیت گفت و نوشت: ایشان یکی از شخصیت‌های اثرگذار و مشهور در بین صاحبان علم و ادب در پاکستان بود که در زمینه‌ وحدت اسلامی و تقریب مذاهب، علوم دینی و شعر و ادبیات، پژوهش‌های علمی و تحقیقی چشمگیری داشت و آثار ارزشمند فراوانی از خود به‌ یادگار گذاشت. مرحوم سید ثاقب اکبر، با تلاشی خستگی‌ناپذیردر پی آن بود تا مردم پاکستان را با افکار و اندیشه‌های شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار عصر حاضر از جمله علامه اقبال لاهوری، حضرت امام خمینی(ره) و شهید مرتضی مطهری به درستی آشنا کند.

وی با تجلیل از این شخصیت علمی و رئیس موسسه پژوهشی البصیره افزود: اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه جبران‌ناپذیر به علما، نخبگان، اندیشمندان، مردم بزرگ جمهوری اسلامی پاکستان و به‌ویژه شاگردان و علاقمندان آن چهره خستگی‌ناپذیر و خاندان مکرم ایشان، از خداوند سبحان برای روح بلندآن فقید سعیدعلو درجات و هم‌نشینی با پیامبراکرم(ص) و اهل‌بیت طاهرینشان و برای خانواده محترم آن مرحوم صبر و عافیت مسألت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا سید ثاقب اکبر پس از یک دوره بیماری طولانی سه شنبه هفته گذشته دوم اسفند در اسلام آباد به رحمت الهی پیوست. وی رئیس موسسه البصیره یکی از شخصیت های مشهور در بین صاحبان علم و ادب در پاکستان بود. وی در زمینه های پژوهش های علمی و تحقیقی ، شعر و ادب و همچنین خدمت رسانی در امور اجتماعی و تحقیق درباره علوم مذهبی و کمک به علاقه مندان به علوم دینی برای خلق آثار علمی فعالیتی چشمگیر داشت. وی همچنین به عنوان کارشناس امور سیاسی در قبال تحولات روز منطقه ای در برنامه های تلویزیونی نیز شرکت می کنند .
سید ثاقب اکبر از ابتدای نوجوانی با شور وحرارتی وصف ناپذیر به تحصیل علوم دینی پرداخت. وی همزمان با تحصیلات علوم دینی در زمینه فعالیت های اجتماعی و رفاه عمومی و خدمت رسانی به قشر محروم نیز نقش آفرینی می کرد. وی در پی آن بود تا مردم پاکستان را با افکار و شخصیت های مهم و تاثیرگذار عصر حاضر به درستی آشنا شوند. به همین منظور فعالیت خود را با ترجمه آثار مختلف آغاز کرد و در همین راستا موسسه البصیره را بنیان گذاشت تا زمینه برای آغاز فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی توسط علاقه مندان به ترویج اتحاد بین المسلمین فراهم شود. به همین منظور در این موسسه کتاب های مختلف اندیشمندان و مفکران اسلامی عصر حاضر را از انگلیسی و فارسی به اردو ترجمه کردند.

سید ثاقب اکبر در سال ۱۹۹۶ میلادی برابر با سال ۱۳۷۵ شمسی پس از تکمیل علوم دینی در قم به وطن خود پاکستان بازگشت و موسسه غیر انتفاعی تحقیقاتی البصیره را پایه گذاری کرد. در حال حاضر تعداد زیادی از اندیشمندان و محققان با موسسه البصیره همکاری دارند .دامنه فعالیت این موسسه از حوزه تفسیر قرآن کریم تا علم حدیث، کلام جدید، فقه، اصول، فلسفه و دیگر علوم اسلامی گسترش یافته است. این موسسه در زمینه آماده سازی مقالات علمی و تحقیقاتی برای سمینارها در سطح بین المللی و ملی نیز فعالیت می کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha