عزمی برای پایان تعبیر کابوس مرگ در جاده تاکام-ساری

ساری- ایرنا- عملیات اجرایی طرح تعریض و چهار خطه شدن محور ساری-تاکام که از سال ۱۳۸۸ آغاز شد اکنون پس از گذشت سال‌ها ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دولت سیزدهم مصمم به تکمیل این طرح عمرانی نیمه تمام در مرکز استان مازندران آن هم در کمترین زمان ممکن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت سیزدهم به عنوان میراث دار طرح های نیمه تمام به جای مانده از دولت گذشته تلاش بی وقفه ای را برای تکمیل و بهره برداری این طرح ها در کشور و از جمله در مازندران آغاز کرده و موید این مطلب نیز علاوه بر شتاب گرفتن دوباره و پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح ها، تکمیل و افتتاح برخی از طرح های مهم در شهرستان ساری است.

تکمیل طرح های نیمه تمام برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی که بارها از سوی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است اکنون با گذشت بیش از یکسال از دولت مردمی نمود عینی یافته و با بهره برداری از برخی طرح های مهم که در توسعه اقتصادی نیز نقش بسزایی دارند، کام مردم نیز شیرین شده است.

آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان بویژه در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام کرده است: "بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به غیر از بخش مسکن کلنگ زنی نکنیم" و یا اینکه "تنها اولویت مدیران در دولت سیزدهم باید فقط بازکردن گره از کار مردم باشد و ما انتظار داریم با همین نگاه برای به پایان رساندن طرح‌های نیمه تمام همت کنند".

پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، کارشناسان اقتصادی، از پروژه های نیمه کاره به عنوان یکی از چالش های پیش روی دولت منتخب یاد کردند و تکمیل بسیاری از آنها را مقرون به صرفه ندانستند. این در حالی است که توسعه زیرساخت‌های اقتصادی، یکی از مهمترین عوامل رشد و توسعه اقتصادی، برای هر کشوری که قصد پیشرفت داشته باشد، به شمار می رود و دولت سیزدهم با درک این واقعیت اساسی تلاش بی وقفه ای را آغاز کرده است تا این طرح ها را به سرانجام مطلوبی برساند.

در کشورمان حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام وجود دارد و باید برای تکمیل این طرح‌ها برنامه‌ریزی شود. شهرستان ساری مرکز استان مازندران نیز ۱۳۴ طرح عمرانی نیمه تمام دارد که دولت مردمی سیزدهم تمام تلاش خود را معطوف به این امر کرده است تا این طرح ها در موعد مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد.

عزمی برای پایان تعبیر کابوس مرگ در جاده تاکام-ساری

چهار خطه شدن محور ساری-تاکام طرحی به جای مانده از دولت قبل

طرح چهار خطه کردن محور ساری- تاکام که به نوعی ادامه عملیات اجرایی چهار خطه کردن مسیر ساری - سمنان محسوب می شود سال ۱۳۸۴ در جریان سفر استانی دولت نهم مصوب شد ولی به علت اشکالات فراوانی که وجود داشت، اجرای این پروژه ۲۱ کیلومتری سال ها تنها در حد کلنگ زنی رها شده بود که با روی کارآمدن دولت دوازدهم ۱۷ کیلومتر از این مسیر در مهرماه سال ۹۹ افتتاح شد.

تکمیل چهار کیلومتر باقی مانده از این محور که به کابوسی برای ساکنان حاشیه این مسیر تبدیل شده است مورد توجه دولت سیزدهم قرار گرفته است تا با بسیج امکانات و بهره گیری از ظرفیت های موجود و تامین منابع مالی مورد نیاز، این طرح به طور کامل تکمیل شود و در راستا دولتمردان پیگیری های زیادی را در این زمینه انجام داده اند تا با شناسایی مشکلات و موانع فراروی، این طرح عمرانی نیمه کار در مرکز استان مازندران تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

کاهش بار ترافیکی و تلفات انسانی با چهار خطه شدن محور ساری - تاکام

رییس پلیس راه مازندران گفت: محور ساری- تاکام یکی از شریان های اصلی و برون شهری شهرستان ساری یا به عبارتی مازندران - سمنان محسوب می شود که در تعطیلات پایان هفته و بویژه در ایام تعطیلات تابستان با حجم زیاد ترافیک مواجه است و در برخی مواقع نیز تصادفات مرگباری دراین محور بوقوع می پیوست بود و برای رفع مشکلات موجود در این بخش، چهار خطه شدن این محور به طول ۲۱ کیلومتر مورد توجه دولتمردان قرار گرفت.

سرهنگ یدالله جهان‌تاب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از گذشته ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی این طرح، ۱۷ کیلومتر از مجموع ۲۱ کیلومتر از مسیر محور ساری - تاکام در حالی در سال ۹۹ افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که چهار کیلومتر باقی مانده از این مسیر به حال خود رها شده بود که از زمان روی کار امدن دولت مردمی سیزدهم، تلاش مسئولان و دولتمردان برای ادامه تکمیل این مسیر با جدیت فراوان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تکمیل این طرح عمرانی نیمه تمام مورد تاکید مسئولان استانی، شهرستانی و حتی دولت مردمی سیزدهم قرار گرفته است و تلاش می شود با بسیج اماکانات این طرح در کمترین زمان تکمیل و به بهره برداری برسد، گفت: تکمیل چهار خطه شدن محور ساری - تاکام در کاهش بار ترافیکی و همچنین آمار مرگ و میر مربوط به تصادفات رانندگی نقش بسزایی دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که نواقص موجود در طرح تعریض و چهار خطه شدن محور ساری - تاکام از جمله شامل احداث دور برگردان، روگذر و زیرگذر با اهتمام و تلاش شبانه روزی مسئولان دستگاه های اجرایی و دولتمردان رفع شود تا با تکمیل چهار کیلومتر باقی مانده، این محور چهار خطه به طور کامل زیر بار ترافیک قرار گیرد.

عزمی برای پایان تعبیر کابوس مرگ در جاده تاکام-ساری

محور ساری-تاکام لنگ ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار

فرماندار ساری اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح تعریض و چهار خطه شدن محور ساری - تاکام را ۶۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت که عملیات اجرایی این طرح به طول ۲۱ کیلومتر از سال ۸۸ آغاز شد و تاکنون ۱۷ کیلومتر از این مسیر با میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی افتتاح و بهره برداری شد.

محمدعلی نوبخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شمار پیمانکاران فعال در این طرح را سه پیمانکار در قالب چهار قرارداد به مبلغ ۴۳۶ میلیارد تومان ذکرکرد و اظهار داشت: تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم، ۱۷ کیلومتر از مجموع ۲۱ کیلومتر از مسیر ساری - تاکام بدون احداث احداث دوربرگردان و زیرگذرها افتتاح شد که با فعالیت دولت مردمی، تکمیل این طرح عمرانی نیمه کاره که از مطالبات جدی مردم نیز است مورد توجه ویژه قرار گرفته است و با پیمانکار در چهار بخش تکمیلی قرارداد امضا شد.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد تکمیلی قطعه یک محور ساری - تاکام (پل اسفیورد و عبوری علوی کلا) و شش خطه داخل محدوده هولار و عملیات تکمییلی به طول ۱۳.۳ کیلومتر با ۱۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی که تمام این مسیر بصورت چهار خطه بهره برداری شد.

فرماندار مرکز مازندران افزود: در بخش دوم، قرارداد تکمیلی قطعه ۲ (عبور علوی کلا تا سه راهی تاکام) به طول ۳.۷ کیلومتر از مجموع هشت کیلومتر قطعه دوم حد فاصل عبور سرکت تا سه راه تاکام با ۲۷۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار و با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصدی در حال انجام است.

نوبخت ادامه داد: بخش سوم قرارداد تکمیلی شامل احداث پل روستای گلورد بطول ۷۲ متر در سه دهنه با ۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار و با میانگین پیشرفت فیزیکی ۲۶.۳ درصدی نیز در حال نجام است و به گفته پیمانکار، هفته آینده نسبت به آسفالت مسیر ورودی روستای ستنکه لته اقدام خواهد شد.

وی قرارداد چهارم تکمیلی با پیمانکار را نیز شامل قرارداد تهیه و نصب بلوک های بتنی مفصلی و لولایی جدا کننده ترافیک (نیوجرسی) به طول ۱۰ کیلومتر از محور ساری - تاکام به مبلغ پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار عنوان کرد و گفت که این طرح نیز با میانگین پیشرفت فیزیکی ۵۳ درصدی در حال انجام است.

تخصیص ۹۸ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با بیان اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به مازندران ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح چهار خطه شدن محور ساری - تاکام مصوب شد که تاکنون ۹۸ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، گفت: تلاش ها برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح ادامه دارد تا این طرح نیز با اقدام جهادی مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط در زمان موعد تکمیل و بهره برداری شود.

عزمی برای پایان تعبیر کابوس مرگ در جاده تاکام-ساری

تعیین زمان‌بندی توسط پیمانکار برای تکمیل طرح

نوبخت، از برگزاری چندین جلسه با مدیران شرکت ساخت و توسعه راه‌ های منطقه شمال بعنوان متولی اصلی اجرای این پروژه، با هدف تکمیل طرح عمرانی نیمه کاره چهار خطه شدن محور ساری - تاکام خبر داد و گفت که از پیمانکاران این طرح خواسته شد تا نسبت به تکمیل کامل این طرح برنامه زمان‌بندی ارایه دهند تا کارها براساس آن انجام شود.

وی ظهار داشت: مقرر شد پیمانکار تا هفته آینده نسبت به ارایه برنامه زمان‌بندی برای تکمیل طرح چهار خطه شدن محور ساری - تاکام اقدام کند و در غیر این صورت بدون هیچگونه تعارفی نسبت به تعویض پیمانکار اقام خواهیم کرد.

فرماندار مرکز مازندران تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام و شفاف سازی در اجرا و تکمیل طرح های عمرانی را مطالبه جدی مردم عنوان کرد و با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم نسبت به تکمیل طرح های عمرانی نیمه کاره اهتمام ویژه ای داردو نسبت به اجرای ان نیز مصمم است، افزود: طولانی شدن طرح ها نارضایتی عمومی را در پی داشته و آرامش روانی مردم را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوبخت بیان کرد: با شناسنامه دار کردن پروژه های نیمه کاره و ناتمام در شهرستان ساری، تلاش می شود با تکمیل طرح های عمرانی نیمه کاره، مردم نیز از مزایای آن منتفع و بهره مند شود ضمن اینکه با ورود به موقع دستگاه های قضایی، نظارتی و امنیتی، با خاطیان و اهمال کاران نیز برابر قانون بشدت رفتار خواهد شد.

اهتمام دولت سیزدهم برای بهره‌برداری از ۱۳۴ طرح عمرانی در ساری
فرماندار ساری با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به مازندران، ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی در دست اقدام این شهرستان مصوب شد، گفت: از مجموع اعتبار مصوب شده برای اجرا و تکمیل ۱۳۴ طرح عمرانی در ساری، تاکنون ۳۱۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی شمار دستگاه‌های اجرایی دارای طرح‌های مصوب سفر رییس جمهور را ۲۸ دستگاه، تعداد طرح‌های فعال و در دست اجرا را ۳۴ طرح و تعداد طرح های راکد که پس از سفر فعال شدند را نیز ۹ طرح اعلام کرد و گفت: کنار گذر شمالی ساری، محور ساری - تاکام، محور پنبه زارکنی لاریم، نیروگاه زباله سوز، تالار و کتابخانه مرکزی، تصفیه خانه فاضلاب و جمع آوری شبکه فاضلاب، سالن ورزشی ۶ هزار نفری ماهفروجک و بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی آیت‌الله طبرسی از جمله طرح‌های عمرانی نیمه کاره‌ای بود که پس از سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به ساری و تامین منابع مالی مورد نیاز، دوباره فعال شدند.

به گزارش ایرنا، در سفر استانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی برای تکمیل ۱۳۶ طرح عمرانی نیمه تمام در مازندران ۱۷ هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که ۵۰ درصد از این اعتبارات در حوزه عمرانی است و طبق زمان بندی تمامی طرح ها در بخش های مختلف با تلاش دستگاه‌های اجرایی و پیگیری های ملی حداکثر باید تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این محور را جاده های اصلی و مابقی را روستایی تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha