تجلیل از ۹ جانباز سرافراز کرمانشاهی در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)
دریافتی

کرمانشاه - ایرنا - به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، مسوولان استان کرمانشاه با حضور در منزل تعدادی از جانبازان ۷۰ درصد هشت سال دفاع مقدس از مقام شامخ این دلاوران سرافراز انقلاب اسلامی تجلیل کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه روز شنبه در این ارتباط گفت: دیدار از ایثارگران عزیز استان به مناسبت روز "جانباز" از هفته گذشته با حضور آیت الله « مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و دیگر مدیران با حضور در منزل این عزیزان آغاز شده است.

«خسرو شهیدی» در ادامه تجلیل از کارکنان و کارمندان جانباز تمام ارگان ها، نهادها و دستگاه های اجرایی را یکی دیگر از مهمترین برنامه های روز "جانباز" در استان کرمانشاه اعلام کرد و افزود: این برنامه هم اکنون در دستور کار همه ارگان های دولتی استان است.

تجلیل از ۹ جانباز سرافراز کرمانشاهی در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

وی همچنین یکی از مهم ترین برنامه این روز را دیدار با ۹ جانباز ۷۰ درصد و خانواده آنها با حضور ماموستا مرادی امام جمعه اهل تسنن کرمانشاه و حجت الاسلام فاضلی مشاور استاندار کرمانشاه در امور روحانیت و قدردانی از مجاهدت و فداکاری و گذشت آنها عنوان کرد.

شهیدی در ادامه گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه البته در تمام روزهای سال در قالب طرح "سپاس" از خانواده های شهید و ایثارگران سرکشی و عیادت می کند و اما این روز بخصوص به طور ویژه تر از آنان تجلیل به عمل می آورد.

تجلیل از ۹ جانباز سرافراز کرمانشاهی در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع)

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنان خود؛ گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، پخش کلیپ هایی از جانبازی و خودگذشتگی و همچنین از زحمات و سختی زندگی جانبازان و خانواده آنها در فضای مجازی برای مخاطبان جوان و نوجوان، تبلیغات محیطی با کمک سایر دستگاه ها از دیگر برنامه های است که امروز بمناسبت روز "جانباز "در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه است.

شهیدی خدمت رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران را از مهمترین دغدغه های این نهاد برشمرد و افزود: در راستای کاهش مشکلات ایثارگران و خانواده شهدا از هیچ چیزی دریغ نخواهیم کرد زیرا آنها با ارزش ترین هستی وجود خودشان را یعنی جان و اعضای بدن شان را برای امنیت و آرامش ما دریغ نکردند و فدا کردند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۷۶ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، ۱۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha