همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و تنظیم سفرها به بلاروس بررسی شد

تهران- ایرنا- موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و برنامه‌ریزی و تنظیم سفرها و دیدارهای مقام‌های عالی دو کشور در سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور ماشین‌آلات و تجهیزات به بلاروس بررسی شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، سید محمد موسوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در امور ماشین آلات و تجهیزات در رأس هیأت تجاری و اقتصادی به دعوت رسمی خاریتونچیک معاون وزیر صنایع جمهوری بلاروس از تاریخ ۲ لغایت ۵ اسفندماه ۱۴۰۱ به شهر مینسک سفر کرد.

موسوی در این سفر ضمن گفت‌وگو و ملاقات با وزیر صنایع جمهوری بلاروس و معاونین وی، با وزیر حمل ونقل و ارتباطات، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، معاون وزیر مخابرات، معاون کنسرسیوم بل نفتخیم جمهوری بلاروس دیدار و درباره موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و برنامه‌ریزی و تنظیم سفرها و دیدارهای مقام‌های عالی دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخت.

موسوی و هیأت همراه در این سفر بازدیدهایی از مجموعه‌های صنعتی و تولید ماشین آلات معدنی و کشاورزی بلاروس انجام دادند. در جریان این بازدیدها، هیات‌های تجاری کشورمان با طرف های بلاروسی مذاکرات دوجانبه به صورت B۲B برگزار کردند و به نتایج قابل توجهی دست یافتند.

سفر موسوی در راستای فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور بلاروس به کشورمان در اواخر اسفندماه سالجاری صورت گرفت.

براساس اعلام دفتر ریاست جمهوری بلاروس، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور این کشور قرار است در راس هیأتی بلند پایه در اواخر اسفند ماه سالجاری به تهران سفر کند.

شایان ذکر است قبلاً روسای جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در شهر سمرقند- ازبکستان درخصوص افزایش و ارتقاء همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی توافق کرده بودند.

پیش از این، رومن گلاوچنکو نخست وزیر بلاروس و ولادیمیر ماکی وزیر خارجه فقید این کشور در چهارچوب توافق روسای جمهور و به منظور تقویت همکاری‌های دوجانبه و بین‌المللی در ماه‌های آبان و آذر سالجاری به کشورمان سفر داشتند.

بنابر اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، حجم مبادلات تجاری ایران و بلاروس در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ دو برابر شده است.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha