توسعه ۳۵۵ هکتاری شهرک صنعتی سمنان در مرحله صدور سند قرار گرفت

سمنان- ایرنا- معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: طرح توسعه شهرک صنعتی سمنان به مساحت ۳۵۵ هکتار کلید خورد و در مرحله صدور سند قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود بوند روز شنبه به رسانه ها ابراز داشت: طرح توسعه شهرک صنعتی شهر سمنان با توجه به استقبال سرمایه‌گذاران و موقعیت راهبردی آن و با هدف تامین زمین برای کارآفرینان و تولیدکنندگان کلید خورد.

وی افزود: برهمین اساس، طرح توسعه شهرک صنعتی سمنان در زمینی به مساحت ۳۵۵ هکتار در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان قرار گرفت و در مرحله تملک و صدور سند است تا بستر مناسبی برای جذب سرمایه گذاران فراهم شود.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های تدوین شده پس از طراحی، تفکیک و اجرای زیرساخت‌ها، امکان واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در طرح توسعه شهرک صنعتی سمنان فراهم می‌شود و موجب توسعه روزافزون استان خواهد شد.

بوند با بیان اینکه پیش‌‎بینی می‌شود با تامین زیرساخت‌های لازم واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در نیمه اول سال ۱۴۰۲ آغاز ‌شود، خاطرنشان کرد: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تقاضامحور استان سمنان با هدف جذب سرمایه گذاران جدید و توسعه واحدهای صنعتی در حال تولید انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: همچنین، گام توسعه شهرک با رویکرد انرژی خورشیدی به مساحت ۴۹۱ هکتار در جنوب شهرک سمنان در حال پیگیری و تایید از منابع طبیعی استان است.

میزان سرمایه‌گذاری در زمین‌های واگذارشده در شهرکهای صنعتی این استان طی نیمه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۴۵ میلیارد تومان بود و ۸۶ هکتار اراضی شهرک‌های صنعتی طی این مدت واگذار شد.

به گزارش ایرنا، شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان دارای ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی تصویب شده است و از ابتدای دولت سیزدهم تا شهریور امسال بهره‌برداری از ۷۶ واحدهای صنعتی در نواحی صنعتی با اشتغال برای هزار و ۳۹۲ نفر و سرمایه گذاری ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال محقق شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha