۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85039866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رزمایش نظامی مشترک هند و ازبکستان برگزار شد

۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 85039866
 رزمایش نظامی مشترک هند و ازبکستان برگزار شد

تهران - ایرنا  چهارمین دوره رزمایش مشترک نظامی هند و ازبکستان موسوم به "دوستلیک" (دوستی) در پیتوراگاره، در ایالت اوتاراکند هند آغاز شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آکی پرس، «اداره کل اطلاعات عمومی ارتش هند در توییتر خود نوشت: این رزمایش مشترک 14 روزه بر اشتراک گذاری بهترین شیوه ها در عملیات های غیرمتعارف و تحت نظارت سازمان ملل متمرکز خواهد بود."

هنگ «تفنگ های گرهوال» هند و از ازبکستان، فرماندهی نظامی شمال غرب در این رزمایش شرکت کردند. ارتش ازبکستان با بیش از 65000 سرباز یکی از بزرگترین ارتش های آسیای مرکزی است.

این رزمایش که هدف آن ارتقای روابط مثبت بین دو ارتش دوسالانه است ، هر دو سال یک بار انجام می شود. هنگ «تفنگ های گرهوال» در تمرین نظامی اخیر «دارما گاردین» که با ژاپن انجام شد شرکت کرد.

این تمرین مشترک شامل تمرینات آموزشی میدانی، بحث های رزمی، سخنرانی ها، نمایش ها خواهد بود و با یک تمرین اعتبارسنجی به اوج خود می رسد. هر دو طرف به طور مشترک یک سری تمرینات تاکتیکی را برای خنثی کردن تهدیدات احتمالی آموزش، برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد و در عین حال بهره برداری از تجهیزات و فناوری نسل جدید برای انجام عملیات مشترک را یاد خواهند گرفت. در بیانیه ارتش هند آمده است که بر افزایش قابلیت همکاری بین نیروها تاکید شده است.در این بیانیه افزوده شد که افتخارات، روحیه و حسن نیت ایجاد شده در طول این رزمایش، با امکان درک سازمان و روش یکدیگر در انجام عملیات‌های مختلف، کمک زیادی به تقویت بیشتر پیوندهای بین هر دو ارتش خواهد کرد.

اولین دوره این رزمایش در نوامبر 2019 در ازبکستان برگزار شده بود.

آگی پرس نوشت: ازبکستان برای هند برای اتصال به ایران و منطقه آسیای مرکزی مهم است. هند در تلاش است تجارت خود را در منطقه آسیای مرکزی گسترش دهد. اما درگیری در افغانستان یک مانع بزرگ است. برای مقابله با چنین مسائل امنیتی، هند به حمایت سایر کشورهای آسیای مرکزی مانند ازبکستان نیاز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha