۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 85039733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سهمیه آرد فقط در بستر سامانه نانینو به نانواها اختصاص می‌یابد

ارومیه - ایرنا - معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سهمیه تخصیصی به نانوایی های استان براساس تراکنش‌های آنان در سامانه نانینو (سامانه نظارت بر عرضه هوشمند نان) انجام می شود و سهمیه آرد نانوایانی که در این بستر فعالیت نمی کنند، قطع می شود.

نادر رحیمی روز شنبه در جلسه شورای آرد و نان آذربایجان غربی افزود: فاز سوم هوشمند سازی عرضه نان در نانوایی ها موضوع قابل توجهی است که نیازمند اطلاع رسانی به نانوایان است چرا که سهمیه آرد تخصیص یافته براساس تراکنش نانوایی ها تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: سرانه آرد مصرفی استان بیشتر از سایر نقاط کشور است و در فصل کشاورزی و در مناطق کشاورزی، این سرانه افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: میزان سرانه کشوری ۸.۲ کیلوگرم و آذربایجان غربی ۹ کیلو و ۱۶۰ گرم در ماه است که با لحاظ کردن آرد ترمیمی به صورت مقطعی در فصل برداشت محصولات کشاورزی به ۱۰ کیلوگرم هم می رسد.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در شهرستان زلزله زده خوی در ماه گذشته توزیع ۱۵۰ تن آرد ترمیمی محقق شد و مشکلی در زمینه تامین نان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه به علت ارسال نان آماده در ماه جاری به منطقه خوی تراکنش نانوایان کاهش یافته و ممکن است در سامانه برای آنان کاهش فعالیت ثبت شده باشد، افزود: این موضوع شاید منجر به قطع سهمیه شان شود که سعی می شود این مشکل رفع شود.

رحیمی اظهار کرد: ساماندهی واحدهای آزاد پز نیز مورد توجه است تا افرادی که به صورت مستقیم از شبکه رسمی آرد تهیه می کنند، اجازه فعالیت داشته باشند.

در ادامه این جلسه نحوه اعطای پروانه فعالیت به نانوایی های جدید در استان و نوع پراکنش آنان بررسی شد.

آذربایجان غربی دارای بیش از چهار هزار نانوایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha