زلنسکی به دنبال حمایت جهانی از طرح صلح پیشنهادی خود است

تهران-ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌خواهد کشورهای بیشتری را از قاره‌های جهان به جمع حامیان طرح صلح ۱۰ ماده‌ای خود اضافه کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراین، زلنسکی عصر جمعه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما اقداماتی انجام می‌دهیم تا نمایندگانی از قاره‌های آسیا، آفریقا و نیز کشورهایی از آمریکای لاتین را به جمع حامیان طرح صلح خود اضافه کنیم.

وی وظیفه اوکراین را جذب همه و نشان دادن این موضوع به جهانیان خواند که در طرح صلح پیشنهادی او، تمامیت ارضی کشورها، منشور سازمان ملل و حق مردم برای زندگی محترم شمرده شده است.

رئیس جمهور اوکراین اظهار کرد: هر چقدر از کشورهای بیشتری را از قاره‌های جهان جذب کنیم، حمایت از ما بیشتر خواهد شد.

از سوی دیگر چین نیز خواستار گفت‌وگو میان روسیه و اوکراین شده و گفته است که باید به حاکمیت ملی کشورها احترام گذاشته شود.

زلنسکی با استقبال از پیشنهاد چین برای آتش‌بس در سالگرد حمله روسیه به اوکراین، گفت: به نظر می‌رسد در طرح پیشنهادی پکن به تمامیت ارضی ما احترام گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل در سالگرد جنگ اوکراین و پس از دو روز بحث و رایزنی به قطعنامه‌ای رای داد که خواستار خروج فوری و بدون قید و شرط نیروهای نظامی روسیه از خاک اوکراین و توقف درگیری‌ها شده است.

دیمیترو کولبا وزیر امورخارجه اوکراین نیز روز جمعه در سخنان خود در سازمان ملل از کشورهای جهان خواست تا طرح صلح ۱۰ ماده‌ای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور را که به گفته او با قطعنامه سازمان ملل برای خروج روسیه از این کشور مطابقت دارد، تصویب کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha