امام جمعه موقت سمنان: تمرکز دشمن پس از اغتشاشات بر توطئه اقتصادی است

سمنان- ایرنا- امام جمعه موقت سمنان گفت: دشمنان انقلاب اسلامی پس از اغتشاشات بر توطئه‌های اقتصادی علیه نظام تمرکز کرده‌اند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام(ره) این شهر افزود: پس از اغتشاشات دشمن بر اقتصاد متمرکز شده است و باید در این زمینه توجه لازم را داشت.

وی با بیان اینکه نگاهی به قیمت دلار از شهریور تاکنون نشان می‌دهد دشمن برای اقتصاد ایران برنامه دارد، ابراز داشت: سال ١٣٩۵ رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که باید به سمت جایگزینی دلار در مبادلات اقتصادی رفت.

امام جمعه موقت سمنان تاکید کرد: در دولت مردمی آیت الله رئیسی در قالب ارتباط با قدرتهای دنیا مانند روسیه و چین و برنامه تهاتر، رویکرد اقتصاد بدون اتکا به دلار در حال برنامه‌ریزی است و فرمایش رهبر معظم انقلاب با جسارت و شجاعت دولت مردمی، در حال گام به گام اجرایی شدن است.

حجت‌الاسلام عبدوس یادآور شد: با اقتصاد مقاومتی و طرحهای برنامه‌ریزی شده باید بر مشکلات فائق بیاییم.

وی با اشاره به اینکه پس از جریان اغتشاشات دشمنان سرشان به سنگ خورد، گفت: انگلیس با پول عربستان دست به اقداماتی زد و رسانه به راه انداختند، ولی اکنون کار به جایی رسیده است که این رسانه را از انگلستان بیرون انداختند.

وی ادامه داد: به خیال خودشان می خواستند نظرساز باشند و نظرات خود را به ملت ایران از طریق رسانه‌هایشان تحمیل کنند، ولی عاقبت دیگری داشتند و قدرت انقلاب به جایی رسید که وراجان را از انگلیس بیرون کردند.

حجت‌الاسلام عبدوس افزود: دشمنان تلاش کردند یاس در دل مردم ایجاد کنند، ولی مردم در ٢٢ بهمن مهر باطل به خیالات دشمنان زدند.

وی گفت که چقدر تلاش کردند که ذهن ملت را نسبت به خودشان جلب کنند که در این چندماه چه گذشت، ممکن است عده ای تحت تاثیر قرار گرفتند، ولی به تدریج صحنه برگشت و دشمن شکست خورد.

سپاه نقش‌آفرین در پیشبرد انقلاب و سازندگی

امام جمعه موقت سمنان افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که سپاه با نیروهای جوان و در تراز انقلاب اسلامی نیروسازی داشته باشد تا با کمک مردم و اجرایی کردن برنامه های ایشان شاهد درخشش انقلاب و خنثی کردن توطئه اقتصادی مانند اغتشاشات باشیم.

وی با اشاره به ولادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: ایشان از لحظه‌ای که از مادر متولد شدند، کام همه را شیرین کردند و تربت ایشان نیز شفاست.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) اول و آخر اولیا بودند، آنچه همه انبیا(ص) دارند امام حسین(ع) همه را یکجا داشتند.

وی آیین‌های اربعین و پیاده روی میلیونی اربعین را آیینی پرشکوه و درخشش امام حسین(ع) در قلبهای ملتهای دنیا دانست و ادامه داد: روز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام عبدوس ابراز داشت: پاسداران در روزهای اول انقلاب برای بیمه‌کردن انقلاب پای کار بودند و در قالب تشکیلات کاری به نام سپاه پاسداران کاری کردند که دشمن نگاه چپ به ایران اسلامی نداشته باشد.

وی به خدمات سپاه پاسداران در صحنه های مختلف در زلزله و بلایا و رسیدگی به آسیب‌دیدگان اشاره و اضافه کرد: پاسداران در سازندگی هم نقش مهمی داشته‌اند.

وی گفت: هر کجا دشمن به تشکیلاتی از ایران واکنش داشت، یعنی آن تشکیلات مانند سپاه خدمتگزار واقعی است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدارِ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره داشتند که با وجود مشکلات، چون نظام اسلامی با قرآن، دین و مردم‌سالاری همراه است، سربلند است، گفت: مردم با وجود گلایه‌ها، در زمان دفاع از اصل نظام، از همه اقشار و طبقات در راهپیمایی٢٢ حضور داشتند و هیچ کجای دنیا سابقه ندارد پس از چهاردهه مردم همچنان اینگونه پای نظام حاکمیتی خود باشند، از سویی مسوولان باید پای کار باشند و با تلاش مشکلات را برطرف کنند.

حجت‌الاسلام عبدوس همه را به تقوای جهاد تببین توصیه کرد و افزود: تقوا باید به گونه ای درونی شود و به صورت خودکار انسان را از بدی‌ها و کارهای غلط بازدارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha