۵ اسفند ۱۴۰۱، ۶:۴۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85039050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: اوکراین آمادگی برای حمله به جمهوری ترانس‌نیستریا را افزایش داده است

تهران- ایرنا- وزارت دفاع روسیه گفت که اوکراین آمادگی برای حمله به ترانس‌نیستریای مولداوی را افزایش داده و تهدیدی علیه نیروهای صلحبان روس در آن جمهوری ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، وزارت دفاع روسیه بامداد جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: کارزار نیروهای مسلح اوکراین در پاسخ به حمله ادعایی کی یف مبنی بر نیروهای روسیه از قلمرو ترانس‌نیستریا انجام خواهد شد.

این گزارش حاکی است که کی‌یف تجهیزات و پرسنل نظامی را در نزدیکی مرز اوکراین با ترانس‌نیستریا قرار داده و واحدهای توپخانه را در آن منطقه مستقر کرده است. ارتش اوکراین همچنین پرواز پهپادهای خود برفراز این جمهوری را افزایش داده است.

وزارت دفاع روسیه هشدار داد: اقدامات تحریک‌آمیز برنامه‌ریزی‌شده مقام‌های اوکراین تهدیدی مستقیم علیه گروه صلحبانان روس که بطور مشروع در ترانس‌نیستریا مستقر شده‌اند، ایجاد کرده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که نیروهای مسلح روسیه «پاسخ متناسبی به اقدامات تحریک‌آمیز اوکراین نشان خواهند داد.

مقام‌های اطلاعاتی مولداوی چندی پیش مدعی شدند که نیروهای روسیه می‌توانند یک تهاجم نظامی را سال آینده در جنوب اوکراین انجام دهند تا نیروهای خود در آنجا را به «جدایی طلبان تحت حمایت روسیه» در منطقه ترانس‌نیستریا مولداوی وصل کنند.

منطقه ترانسنیستریا در شرق مولداوی واقع شده است؛ منطقه‌ای که پس از فروپاشی شوروی برای استقلال با مولداوی وارد جنگ شد. مردم این منطقه روس‌نشین تمایل دارند بخشی از کشور روسیه باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha