۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰:۲۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85039011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لوکاشنکو:هیچ فعالیت مضاعف نظامی در لهستان، لیتوانی و اوکراین علیه بلاروس ندیدیم

تهران-ایرنا- الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس روز پنجشنبه در مصاحبه با رسانه‌های چینی گفت که مینسک درروزهای اخیر شاهد هیچ گونه افزایش فعالیت نظامی قابل توجه در لهستان، لیتوانی و اوکراین که باعث ورود بلاروس به جنگ شود، نبوده است. 

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "خبرگزاری تاس", لوکاشنکو در مصاحبه با خبرگزاری بلتا گفت: ما آماده دفاع از حاکمیت و استقلال کشورمان هستیم. ما جنگ نمی‌خواهیم و به دنبال صلح هستیم.

رییس جمهور بلاروس با این حال هشدار داد: بلاروس آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوز از خارج است. ما آماده‌ایم تا بشدت پاسخ بدهیم.

وی افزود: ما این موضع را نه تنها به اوکراین، بلکه به انگلیس و آمریکا نیز ابلاغ کرده‌ایم. من امیدوارم در آینده بتوانم با فرانسه در این خصوص گفت و گو کنم.

به گزارش ایرنا, الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس دستور تشکیل نیروهای جدید دفاعی داوطلب را برای آگاهی همگانی درباره نحوه «استفاده از سلاح‌ها» و آمادگی برای واکنش به اقدامات تهاجمی و کمک به نظم عمومی در شرایط صلح صادر کرده است.
لوکاشنکو که سال گذشته به روسیه اجازه داد از خاک بلاروس برای اعزام نیرو به اوکراین استفاده کند، بارها گفته است ارتش کشورش فقط در صورت حمله به بلاروس در جنگ شرکت خواهد کرد.

وی روز دوشنبه همچنین گفت تجربه اوکراین، داشتن نیروهای دفاعی بیشتر را ضروری می‌کند و درصورت اقدام تجاوزکارانه، واکنش ما سریع، شدید و مناسب خواهد بود.

اتحادیه اروپا، آمریکا و دیگر کشورها تحریم‌هایی را علیه بلاروس به بهانه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین اعمال کرده‌اند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در دیدار از پیش اعلام نشده از کی یف، حامل پیام حمایت پایدار از اوکراین بود و اعلام کرد که کمک‌های نظامی بیشتری در اختیار نیروهای اوکراینی قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha