ترسیم نقشه راه برای استفاده از خدمات گروه‌های جهادی در گلستان ضروری است

گرگان - ایرنا  - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: برای این که ارائه خدمات گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان تاثیرگذارتر شود نیاز مبرم به تهیه نقشه راه و همراهی دستگاه‌های مرتبط داریم.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی استان، افزود: تهیه نقشه راه هدفمند می‌تواند ضمن رفع خلا پشتیبانی از گروه‌های جهادی، هم افزایی را برای شناسایی نیازها و رفع محرومیت در شهرستان‌ها شتاب دهد.

وی تاکید کرد: برای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت گروه‌های جهادی استان در سال آینده باید نشست هم اندیشی برای احصا نیازها و اعتبارات موردنیاز توسط دستگاه‌های مرتبط برگزار شود.

مسوول مجمع جهادگران گلستان هم با ارائه گزارشی از خدمات گروه‌های جهادی در این استان، گفت: برای فعالیت گروه‌های جهادی در استان، ۱۲ کارگروه تخصصی و پنج کارگروه عمومی راه‌اندازی شده است.

هادی سمیعی افزود: اکنون سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در ۱۴ شهرستان تابعه استان برای شناسایی محرومین و محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، هنری، بهداشتی، کشاورزی، عشایری و درمان، در کنار دولت به رفع محرومیت‌ها کمک می کنند.

وی بر نشست هماهنگی فرمانداران با گروه‌های جهادی و تامین تجهیزات و امکانات گروه‌های جهادی توسط فرمانداری‌ها تاکید کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان هم گفت: این اداره کل آمادگی دارد از ظرفیت گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات هرچه بهتر در رفع محرومیت مددجویان این نهاد استفاده کند.

عیسی بابایی افزود: برای سال آینده هم آماده انعقاد تفاهم نامه با گروه‌های جهادی بوده تا پشتیبانی لازم برای استفاده از این گروه‌ها در محرومیت‌زدایی از جامعه هدف را داشته باشیم.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد که نزدیک به ۴۷ درصد آن در مناطق روستایی و عشایری زندگی می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha