۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85038468
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مرودشت، قهرمان مسابقات کبدی بانوان بزرگسال استان فارس شد  

شیراز-ایرنا- مسابقات کبدی بانوان استان فارس در رده بزرگسالان به میزبانی فسا برگزار شد و با قهرمانی تیم مرودشت پایان یافت.

نائب رئیس هیات کبدی فارس پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره از مسابقات که در رده سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شد تیم هایی از مرودشت، فسا، شیراز، استهبان، نی ریز و ششده فسا شرکت داشتند.
فریده مراد پور ادامه داد: پس از اینکه تیم مرودشت در رده بزرگسالان برسکوی قهرمانی ایستاد، تیم فسا عنون دوم کسب کرد و تیم ششده هم مقام سوم را به خود اختصاص داد.

ششده قهرمان جوانان
وی اضافه کرد: همچنین در رده جوانان نیز تیم ششده فسا مقام نخست به خود اختصاص داد، تیم های نی‌ریز و استهبان هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
نائب رییس هیات کبدی استان فارس بیان داشت: مریم اخلاق پور مربی تیم بزرگسالان فارس و پریسا رهنما مربی تیم جوانان استان برای انتخاب نفرات برتر در این بازیها حضور داشتند و به زودی نفرات برترجهت حضور در اردوی استانی معرفی خواهند شد.
قضاوت این مسابقات را مژگان شمس زادگان، زهرا با صفت، نازنین شریعتی، لیلا رنجبر، مژده چپویی، لیلا جوکارمقدم، زهرا فرجی و زینب بستانی بر عهده داشتند.

کبدی چیست؟
کبدی در اصل یک بازی ایرانی است و به اسامی گوناگون نامیده می شود، این بازی در گیلان شیرین دودو و در خراسان، گلستان و مازندران زو و در سیستان و بلوچستان کبدی نامیده می شود. کبدی ترکیبی از کشتی و راگبی است. برای گرفتن مهاجم یا فرار از دست حریف در این بازی به مهارت، انعطاف پذیری چابکی، استقامت، حضور ذهن و جرأت احتیاج است.
هر تیم دارای ۱۲ بازیکن (هفت نفر بازیکن اصلی و پنج نفر بازیکن ذخیره) است و تعویض در بازی در زمان های تایم اوت پزشکی و تایم مربی مجاز است و محدودیت عوض کردن وجود ندارد.
زمان بازی ۲ وقت ۲۰ دقیقه ای است و در صورت مساوی بودن ۲ تیم در آخر وقت قانونی پنج حمله از طرف ۲ تیم و چنانچه باز هم مساوی شدند حمله یک به یک پیگیری می شود، تا تیم برنده معلوم شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha