سه هزار روستای کشور در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شد

کرمانشاه - ایرنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتصال سه هزار روستای کشور به اینترنت در ۱۶ ماه گذشته که دولت سیزدهم سرکار آمده خبر داد و گفت: در سال آینده تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «عیسی زارع‌پور» روز پنجشنبه در سفر به استان کرمانشاه در جمع مردم ریجاب شهرستان دالاهو؛ به خدمات زیاد اینترنت برای مردم مانند آموزش، اشتغال و سرگرمی اشاره کرد و افزود: امروزه اینترنت به یکی از ضروریات مهم زندگی مردم برای انجام کارها و سرگرمی تبدیل شده که در بعضی جاها می شنویم مردم حتی آن را از سایر زیرساخت‌ها مانند جاده واجب‌تر می‌دانند.

وی به عزم و اراده نظام جمهوری اسلامی برای ارایه بهترین خدمات به مردم اشاره کرد و گفت: اکنون در دولت الکترونیک بخش قابل توجهی از خدمات دولت از طریق اینترنت و غیر حضوری به مردم ارایه می شود و در سال آینده نیز در راستای رفاه و آرامش مردم بسیاری دیگر از خدمات دولتی برخط و غیرحضوری خواهد شد.

زارع‌پور در ادامه به سمپاشی دشمنان انقلاب علیه دستاوردها و کارهای بزرگ جمهوری اسلامی اشاره کرد و یکی دستاوردهای بزرگ نظام را در حوزه هوافضا دانست و گفت: خیلی از مردم ما نمی دانند کشور ما الان جزو ۱۰ کشور دنیا در علم و صنعت هوا فضایی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: الان کشور ما به دست توانمند دانشمندان خود چرخه کامل هوا فضا در اختیار دارد و توان و دانش ساخت ماهواره، ماهواره بر، ایستگاه پرتاب ماهواره و سایت دریافت داده ها و تصاویر را دارد، هرچند در ابتدای راه است اما این در حالی است که کشور پیشرفته ای مثل ژاپن دو سه ماه گذشته در پرتاپ ماهواره شکست خورد.

زارع‌پور با بیان اینکه متاسفانه ما قدر داشته های خودمان را نمی دانیم گفت: ظرف یک دهه گذشته بویژه یکسال اخیر کشور ما در زمینه هوافضا پیشرفت های بی نظیر داشته و فقط در این یک سال ۶ پرتاب فضایی داشتیم و انشاالله این مسیر پر افتخار ادامه خواهد داشت.

اغتشاشات نقش دشمنان برای انحراف انقلاب از مسیر پیشرفت خودش بود

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش شبانه روزی دولت در راستای حل مشکلات کشور اشاره کرد و تمام عزم و اراده نظام را راستای رفاه و آسایش مردم عنوان نمود.

زارع‌پور بیان داشت: دشمنان انقلاب در طول این چهار دهه همواره با جنگ نظامی، تهدید و تحریم تلاش کردند انقلاب اسلامی را از مسیر خودش منحرف کنند و یکی از نمونه های آن آشوب های خیابانی چند ماه اخیر در قالب اغتشاشات بود که طراحی کردند.

سه هزار روستای کشور در دولت سیزدهم به اینترنت پرسرعت متصل شد

وی اظهار داشت: دشمنان تمام توان خود را گذشته اند در بخش های اقتصادی کشور مانند ارز اختلال ایجاد کنند و پشت سر مسائل اقتصادی آشوب های خیابانی طراحی کردند تا بتوانند به جمهوری اسلامی ضربه خودشان را بزنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: اما به فضل الهی این انقلاب تحت نام پرچم امام زمان (عج) و ائمه معصومی (ع) است و همان گونه در این چهل و چهار سال نه با جنگ نظامی، نه با تهدید و تحریم، نه با آشوب داخلی نتوانسته اند آن را از مسیر خودش منحرف کنند؛ باز هم سرشان به سنگ خواهد خورد و از این قضیه عبور خواهیم کرد.

۹۰ درصد مردم استان کرمانشاه دسترسی به اینترنت دارند

زارع‌پور در بخش پایانی صحبت های خود به شرایط عقب ماندگی و زندگی سخت غرب استان کرمانشاه در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن اشاره کرد و گفت: الحمدالله اکنون این منطقه ریجاب از نظر زیرساخت ها مانند برق، آب، گاز، جاده، اینترنت و مخابرات پیشرفت های چشمگیری داشته است.

وی بیان داشت: اکنون ۸۶ درصد مردم منطقه و ۹۰ درصد کل مردم استان کرمانشاه به خط تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند.

این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: ۹۸ درصد روستاهای استان کرمانشاه به تلفن همراه دسترسی دارند و تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲ همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

زارع پور در ادامه بیان داشت: در یک سال گذشته ۱۴ روستای ریجاب به اینترنت متصل شده و ۱۰، ۱۱ روستای بالای ۲۰ خانوار باقیمانده نیز تا نیمه اول ۱۴۰۲ به اینترنت وصل خواهند شد.

ریجاب از توابع شهرستان دالاهو در ۱۰۰ کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز پنجشنبه در سفری ۲ روزه وارد استان کرمانشاه شد. وی ابتدا با حضور در گلزار شهدای کرمانشاه به مقام والای شهیدان ادای احترام کرد و سپس طرح گازرسانی به شهر ریجاب را افتتاح کرد و قرار است بعد از افتتاح کارخانه کاغذ سنگی اسلام آباد غرب از چند روستای این شهرستان نیز بازدید کند و سپس در جلسه شورای اداری حضور یابد.

زارع‌پور فردا جمعه و در دومین روز از سفر خود عازم شرق استان می شود و طرح افزایش ظرفیت پست برق شهرستان کنگاور را افتتاح می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha