به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، ایوب ابراهیمی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، کارآمدی نظام آموزشی را با توسعهیافتگی جامعه در ابعاد مختلف مرتبط دانست و گفت: نظام آموزشی، اثربخشی مدارس و موفقیتهای تحصیلی فراگیران بدون معلمان توانمند و کارآمد، قادر به ایجاد تحول و اصلاح فرآیندهای آموزش و یادگیری نخواهد بود.
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان افزود: کسب اطمینان از کیفیت شایستگیهای معلمان ضرورت انکار ناپذیر برای افزایش بهرهوری نظام آموزشی است و این مهم؛ بدون نظام ارزشیابی صلاحیت حرفهای محقق نخواهد شد.
ابراهیمی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان در جایگاه نهاد حاکمیتی تربیت معلم، با دغدغه پرورش معلمانی فاخر و توانمند برای تربیت نسل شایسته، همواره مساله کیفیت را به عنوان رویکردی مهم و جدی در نظر داشته و برنامه جامعی برای سنجش صلاحیت حرفهای معلمان خروجی دانشگاه تدوین کرده است که در همین راستا «مرکز سنجش شایستگیهای حرفهای منابع انسانی» از سال ۱۳۹۴ متعاقب چندین دوره آزمون استخدامی و برگزاری دوره مهارتآموزی، بیش از ۱۰۷ هزار مهارتآموز (مشمول ماده۲۸ اساسنامه) به وزارت آموزش و پرورش معرفی کرده است که دوره مهارتآموزی و فرایند ارزشیابی صلاحیت حرفهای آن را با موفقیت گذراندهاند.
وی یادآور شد: همچنین دوره هفتم ارزیابی مذکور چهارم اسفند ۱۴۰۱ برگزار میشود. ارزشیابی جامع صلاحیت حرفهای معلمی دانشگاه فرهنگیان بر ۶ هدف کلان یعنی سنجش اثربخشی، تضمین کیفیت، پاسخگویی و اطلاعرسانی، جهتدهی به فرایند یادگیری و آموزش، انگیزهبخشی و تصمیمیاری استوار است.
معاون نظارت و ارزیابی دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: دانشگاه همواره تلاش داشته و دارد تا در راستای ماموریت و اهداف خود این مهم را به درستی اجرا و موضوع کسب اطمینان از کیفیت خروجیهای خود را از منظر پاسخگویی به جامعه و مخاطبان به صورت تمام و کمال به انجام برساند.
ابراهیمی اظهار کرد: حفظ، ارتقاء و کسب اطمینان از کیفیت سرمایه انسانی آن هم در وزارت آموزش و پرورش، خواستی عمومی و الزامی اخلاقی و سازمانی است که بر آن اصراری جدی وجود دارد. بنابراین از همه مشمولان این موضوع رجاء واثق دارد با اهتمامی وثیق و متعالی ضمن تلاش در این راستا زمینه تجلی و تبلور برخورداری از شایستگیهای معلمی، در آینه این آزمون را فراهم کنند.
نظر شما