۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در استان اردبیل افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- ۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در اردبیل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا همزمان با سفر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل و با حضور سید حامد عاملی استاندار، سید کاظم موسوی، و صدیف بدری نمایندگان مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، بهره برداری از طرح مسکن ۱۱۰ واحدی شهرک اندیشه با پنج هزار و ۲۲۴ متر مربع و ۱۳هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا و با هزینه ۷۹۲ میلیارد ریال و طرح ۷۰ واحدی خیابان کارگر هم با ۲هزار و ۸۹۸ متر مربع، هشت هزار و ۴۶۶ متر مربع زیر بنا با ۵۰۴ میلیارد ریال آغاز شد.

بر اساس این گزارش آورده هر متقاضی در احداث این واحدها در سایت خیابان کارگر سه هزار و ۷۰۰ میلیون ریال میزان تسهیلات سه هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و قیمت تمام شده هر واحد با محوطه سازی ۵۰۴ میلیارد ریال بوده است. قیمت تمام شده هر واحد با محاسبه محوطه سازی در سایت شهرک اندیشه ۷۹۲ میلیارد ریال بوده است. 

این پروژه‌ها را شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرای فرمان امام (ره) اجرا کرده است.

امروز همچنین همچنین مسجد امام رضا (ع) کوی وحدت اردبیل با مساحت ۱۱هزار و ۴۵ متر مربع و ۹۹۳ متر مربع زیر بنا و با ۷۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گفته محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تاکنون ۱۰۲هزار و ۱۲۵ نفر در استان اردبیل برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند و از این تعداد ۳۵هزار و ۶۲۷ نفر تأیید نهایی و ۶هزار و ۷۹۶ نفر واریز وجه داشته‌اند که برای متقاضیانی که واریز وجه داشته‌اند، زمین مورد نیاز تامین شده است.

در بخش خودمالکین هم  ۹هزار و ۲۴۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که برای ۲هزار و ۷۲۰ واحد از این تعداد، تسهیلات اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا امروز همچنین قرار است ۱۱۲ پروژه راهداری به ارزش ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به شکل متمرکز به بهره برداری برسد.

بر اساس این گزارش ۴۲ پروژه روکش آسفالت به طول ۱۸۰ کیلومتر به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، ۳۷ پروژه راه روستایی به طول ۱۲۰ کیلومتر به ارزش چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال لکه گیری و ارتقای سطح سرویس با صرف ۲۰ هزار تن آسفالت و به ارزش سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از جمله پروژه هایی است که امروز به بهره برداری خواهد رسید.

بهسازی و تعریض محور هشتجین به سرچم در جنوب استان و گرمی به موران و ارتقای راه‌های فرعی ۲۲ کیلومتر با ۹۷۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح می‌شود.

اصلاح سه نقطه پرحادثه با احداث پل، اجرای تقاطع غیرهمسطح با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال، احداث ۲۷ دهنه پل بزرگ با هزینه یک هزار ۱۲۰ میلیارد ریال،اجرای۱۲ کیلومتر روشنایی در گردنه کولاک گیر کجل در محور اردبیل سرچم با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌هایی است که تا ساعتی دیگر در اردبیل بهره برداری از آنها آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha