خراسان رضوی سه درصد جمعیت بیمه شدگان رایگان سلامت در کشور را تحت پوشش دارد

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: سهم این استان از جمعیت بیمه شدگان سلامت همگانی و رایگان در دهک های یک تا سه در کشور سه درصد است.

دکتر علیرضا رمزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمه سلامت از سال ۱۳۹۳ شکل گرفته است اما "بیمه سلامت همگانی رایگان" در دولت سیزدهم مطرح شده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به جایگاه، هدف و رسالت بیمه سلامت صورت گرفت و برای برخورداری تمامی افراد از خدمات بیمه‌ای، پوشش بیمه ای رایگان افراد فاقد بیمه در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون در کشور حدود پنج و نیم میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه ای در دهک های یک، ۲ و سه به صورت اتومات بیمه شدند که سهم خراسان رضوی از این تعداد سه درصد معادل بیش از ۱۶۶ هزار نفر است.

رمزی افزود: بیمه سلامت خراسان رضوی رتبه دوم بیشترین جمعیت بیمه سلامت همگانی در بین سایر سازمان‌های بیمه سلامت کشور را داراست.

وی ادامه داد:یکایک مردم و به خصوص افراد فاقد پوشش بیمه ای می‌توانند از طریق سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد، برای پوشش بیمه سلامت رایگان خود اقدام کنند تا به مدت سه ماه از خدمات بیمه سلامت رایگان استفاده کنند و پس از این مدت بر اساس آزمون وُسعی که از سوی وزارت رفاه صورت می گیرد و دهکی که اعلام می‌کند می توانند از پوشش بیمه ای نیز برخوردار شوند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: سامانه تلفنی ۱۶۶۶ برای ارتباط گیری مردم و دریافت راهنمایی است و همچنین عموم مردم برای این که بدانند دارای پوشش بیمه‌ای هستند یا خیر نیز می‌توانند با کد دستوری #۱۶۶۶* و درج کد ملی از بیمه بودن یا نبودن و یا از تاریخ اعتبار بیمه خود مطلع شوند.

رمزی افزود: افراد در صورت بیمه نبودن می‌توانند از طریق ورود به سامانه شهروندی بیمه سلامت و سامانه نوبت‌دهی در پرتال اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی برای نوبت دهی ثبت نام بیمه سلامت خود اقدام کنند تا بر اساس نوبت اعلام شده برای انجام ثبت نام و ارائه مدارک با آنان تماس گرفته شود و بیمه نامه الکترونیک آنان صادر شود.

وی ادامه داد: مادران باردار دارای کودک با سن کمتر از پنج سال فاقد پوشش بیمه ای نیز می توانند برای بیمه سلامت رایگان خود و فرزندشان اقدام کنند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: با تدبیر دولت سیزدهم در خصوص بهره‌مندی تمامی افراد از خدمات پوشش بیمه‌ای‌، افراد فاقد پوشش بیمه‌ای که در بیمارستان دولتی بستری شدند می‌توانند در همان بیمارستان با مراجعه به مددکاری بیمارستان و یا از طریق مراجعه به سامانه نوبت دهی اداره کل بیمه سلامت برای بیمه سلامت رایگان اقدام کنند که از روز اول پذیرش در بیمارستان، هزینه ها محاسبه و پرداخت می شود نه از روزی که برای بیمه اقدام شده است.

رمزی افزود: پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه، افزایش رضایتمندی افراد در سه محور دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، سلامت محوری و حفاظت مالی از جمله اهداف و خط مشی بیمه سلامت است که در دولت سیزدهم این موارد به خوبی محقق شده است.

بهره مندی ۵۴۰ نفر از بیمه شدگان بیمه سلامت از خدمات پزشک خانواده

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: از دیگر اقدامات دولت سیزدهم اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع است که از نیمه دوم سال گذشته شروع شده و بیمه سلامت خراسان رضوی به صورت مستمر پیگیر آن است.

رمزی افزود: هم اینک از جمعیت یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفری صندوق بیمه سلامت رایگان استان خراسان رضوی، ۵۴۰ هزار نفر از خدمات ۴۳۱ پزشک بهرمند هستند.

استان خراسان رضوی دارای بیش ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر معادل هشت درصد از کل جمعیت کشور است و ۵۸ درصد از جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha