دفاع آفریقای جنوبی از برگزاری رزمایش مشترک خود با چین و روسیه

تهران – ایرنا – ارتش آفریقای جنوبی از تصمیم خود برای میزبانی از رزمایش‌ دریایی که به طور مشترک با روسیه و چین برگزار می‌شود، دفاع کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، رزمایش موسوم به Mosi-II که قرار بود هفته گذشته شروع شود، از روز چهارشنبه در امتداد سواحل شرقی آفریقای جنوبی آغاز شد.

آفریقای جنوبی از محکوم کردن تهاجم روسیه به اوکراین خودداری کرده و گفته است که برای پایان دادن به جنگ گفت وگو را ترجیح می‌دهد.

ژنرال سیفیوه سانگونی، رئیس عملیات مشترک نیروی دفاع ملی آفریقای جنوبی، در کنفرانس خبری در شهر بندری ریچاردز بی در شرق این کشور گفت: «میان ارتش و سیاست تفاوت وجود دارد».

وی افزود که ارتش "توسط دولت هدایت می‌شود" اما باید مهارت‌هایی را از دیگر نیروهای نظامی برای محافظت از آفریقای جنوبی و استفاده در عملیات‌های بین‌المللی حفظ صلح بیاموزد.

سانگونی گفت: «همکاری و هماهنگی با نظامیان سایر کشورها برای ما بسیار مهم است».

بیش از ۳۵۰ نفر از نیروهای مسلح آفریقای جنوبی در رزمایش‌هایی که ۸ اسفند پایان می‌یابد، شرکت دارند. آفریقای جنوبی اعلام کرد که روسیه کشور "پیشرو" در این رزمایش‌ها است.

در این رزمایش از یک ناوچه نظامی روسی مجهز به سامانه موشکی قدرتمند زیرکون و یک ناوشکن چینی استفاده می‌شود.

ارتش روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ناوچه «ادمیرال گورشکوف» در کنار سایر موارد برای تمرین تاکتیک‌هایی در مورد نحوه دفع تهدیدات علیه امنیت در دریا استفاده خواهد شد.

اولگ گلادکی، یکی از فرماندهان نیروهای روسیه گفت: این رزمایش شامل مانور متقابل شناورهای سه کشور برای شبیه‌سازی آزادسازی یک کشتی اسیر شده توسط دزدان دریایی و آتش توپخانه است که طبق برنامه ما شامل شلیک با موشک‌های مافوق صوت از کشتی می‌شود.

در دومین رزمایش آفریقای جنوبی، چین و روسیه برزیل نیز به عنوان ناظر شرکت دارد.

این مانور از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا مورد انتقاد قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha