واکنش انفعالی بورل به جنایت تل‌آویو: از زور به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنید

لندن – ایرنا – جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای انفعالی به حمله وحشیانه و تروریستی نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهر نابلس در کرانه باختری واکنش نشان داد و به تل‌آویو تذکر داد که توسل به زور باید به عنوان آخرین راه‌حل مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، بورل در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد گفت: امروز (چهارشنبه) در نابلس در اراضی اشغالی فلسطین، بر اثر عملیات نظامی نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی دست کم ۱۰ فلسطینی از جمله یک نوجوان کشته و نزدیک به ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

وی افزود: اتحادیه اروپا از مرگ غیرنظامیان ابراز تاسف و تکرار می‌کند که استفاده از زور باید متناسب با رعایت کامل قوانین بشردوستانه بین‌المللی باشد و تنها زمانی که حفاظت از جان افراد کاملاً اجتناب ناپذیر باشد، به‌عنوان آخرین راه حل استفاده شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از آنچه خشونت‌های سلسله‌وار در کرانه باختری نامید «به شدت ابراز نگرانی‌» کرد، افزود: بسیار مهم است که همه طرف‌ها برای بازگرداندن آرامش و تنش زدایی برای جلوگیری از تلفات بیشتر تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (چهارشنبه) به بهانه بازداشت چند فلسطینی به شهر نابلس در کرانه باختری یورش برده و با فلسطینیان درگیر شدند که در نتیجه آن، ۱۰ نفر از فلسطینیان شهید و ۱۰۲ نفر زخمی شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر حمله وحشیانه نظامیان اشغالگر صهیونیست به شهر نابلس را به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام فوری جامعه بین‌المللی برای توقف و محکومیت نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی و کابینه نژادپرست و افراطی آن شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha