۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۵۲
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85037917
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری بزرگترین نمایشگاه تجسمی معرفتی مهدویت و ظهور در کربلای معلی

کرج – ایرنا – بزرگترین و اولین نمایشگاه تجسمی معرفتی «مهدویت و ظهور» همزمان با عید سعید نیمه شعبان در کربلای معلی توسط هنرمندان البرزی برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر مجتمع بین المللی مهدیون عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح و چگونگی برگزاری نمایشگاه «مهدویت و ظهور» پرداخت و افزود: تاکنون به موضوع مهدویت و ظهور به این شکل پرداخته نشده بود زیرا شور در ایامی مثل محرم و صفر و یا اعیادی مثل نیمه شعبان زیاد است ولی بحث شناخت و شعور و معرفت کمرنگ است که در این نمایشگاه بیشتر هم و غم و سرمایه گذاری ما بر روی موضوع معرفتی و شناختی است.

محمود شفیق با بیان اینکه تاکنون در بین الحرمین کربلای معلی چهار نمایشگاه واقعه عاشورا را برگزار کرده ایم، اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه به موضوع مهدویت و همچنین پیوند واقعه عاشورا با حضرت صاحب الزمان (عج) و ظهور اختصاص دارد.

وی گفت: این کار نمایشگاهی بر اساس مهندسی دعای ندبه انجام شده به طوریکه موضوع حضرت مهدی (عج) از زمان پیامبران الهی آغاز شده و به واقعه غدیر و ائمه معصومین (ع) می رسد و واقعه خیبر، فدک، سقیفه و زمان غیبت نیز در آن روایت و به نمایش گذاشته می شود.

اطلس ظهور روایتی از ارتباط تمام جهان با مهدی موعود

شفیق با اشاره به اینکه این سیر تاریخی به صورت هنری و تجسمی بیان شده، افزود: هنرمندان این مجتمع این نمایشگاه را در قالب ماکت های مختلفی طراحی کرده اند که یکی از آن ها ماکت ۳۶ تن از انبیاء الهی است که ارتباط آن ها با حضرت مهدی (عج) به نمایش گذاشته شده است.

وی ماکت درخت شجره طیبه، درخت شجره ملعونه، میراث انبیاء (ع)، گهواره امام زمان (عج)،بازسازی واقعه عاشورا، خط سبز مهدوی و خط شور حسینی، عکس نوشته و اطلس ظهور را از دیگر ماکت های ساخته شده توسط هنرمندان این مجتمع که بیشتر آن ها را بانوان تشکیل می دهند می باشد.

مدیر مجتمع بین المللی مهدیون در خصوص اطلس ظهور اینگونه توضیح داد: کشورهای عراق، لبنان، سوریه، یمن و عربستان حول محور جریان ظهور نقش اساسی دارند ولی بحث کشور عراق در موضوع میزبانی حضرت مهدی (عج) خیلی مهم است که خودشان نیز از نقش خود در این موضوع اطلاعات کمی دارند.

وی گفت: در این اطلس که نقشه ای گسترده از تمام دنیا را به نمایش گذاشته، مسیرهایی نورانی طراحی شده که ۱۲۰ مجسمه با پوشش تمام ملل جهان در این مسیرها گذاشته شده اند و حرکت آن ها را از سراسر دنیا به سوی عراق نشان می دهد زیرا قرار است این کشور پایگاه حکومت حضرت صاحب الزمان (عج) بشود.

وی با بیان اینکه اندازه ماکت اطلس ظهور پنج متر در ۲ متر است، افزود: نمایشگاه مهدویت و ظهور قرار است از ۱۲ تا ۱۹ اسفندماه سال جاری در میدان پرچم شهر کربلا در کنار نمایشگاهی از دیگر کشورها برپا شود.

شفیق گفت: این مجموعه نمایشگاهی که با حضور کشورهایی همچون سوریه، یمن و پاکستان دایر می شود حدود سه هزار متر مربع است که یک هزار متر مربع آن به نمایشگاه مهدویت و ظهور اختصاص داده شده است.

کاروان مجتمع مهدیون شامل جعبه های حامل ماکت های نمایشگاهی و حدود ۳۸ خادم ابتدای هفته آینده راهی کربلای معلی می شوند.

این نمایشگاه به نام ( نمایشگاه سلام یا مهدی) در کربلای معلی خیابان باب القبله  میدان پرچم برگزار می‌شود.

این نمایشگاه با میزبانی و دعوت موسسه فرهنگی شهید سید محمد باقر صدر  و هیئت حشدالشبی عراق برای اولین بار در ایام میلاد امام زمان عج در کربلا برگزار می باشد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha