سیاست صندوق بازنشستگی افزایش سهم شرکت‌های سودآور برای تامین معیشت بازنشستگان است

تهران - ایرنا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سیاست اصلی این صندوق افزایش منطقی سهم شرکت‌های باارزش افزوده بالا و سودآور در راستای تامین حقوق و معیشت بازنشستگان است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، نعمت‌الله ترکی در نشست با کارکنان گروه صنعتی کفش ملی، افزود: این صندوق از همه ظرفیت‌های قانونی برای حمایت از شرکت‌های با ارزش افزوده بالا و سودآور استفاده خواهد کرد زیرا شرکت‌های موجود نقش بسیار اندکی را در تامین حقوق بازنشستگان دارند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تکمیل اعضای هیات مدیره گروه صنعتی ملی، افزود: هیات مدیره باید به سرعت در راهبردها، سیاست‌ها، خط مشی‌ها و اهداف شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنعتی ملی بازنگری کند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش این گروه صنعتی از زمان تاسیس تاکنون و جایگاهی که به عنوان یک برند ملی در بین مردم داشته است، گفت: این گروه صنعتی از شرایط واقعی و جایگاه حقیقی خود بسیار دور شده و به همین دلیل باید برنامه‌های استراتژیک و جامع بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت برای گروه صنعتی ملی و به تبع آن شرکت‌های تابعه تبیین شود.

ترکی تاکید کرد: امروزه نقش شرکت‌های دانش بنیان در حل مشکلات و چالش‌های اقتصادی و حرکت به سوی تعالی و بهبود فرآیندها و همچنین برندسازی برکسی پوشیده نیست. بنابراین، برای تدوین برنامه‌های این گروه صنعتی باید از ظرفیت شرکت‌ها و مجموعه‌های دانش بنیان کشور استفاده شود.

او با بیان اینکه «شرح وظایف و ساختار متناسب با اهداف و خط مشی‌های تعیین شده برای این شرکت نیست و باید در آن بازنگری شود» گفت: سناریوهای مختلفی باید برای اداره گروه صنعتی ملی و شرکت‌های تابعه آن، براساس برنامه‌های جامع و استراتژیک تدوین شود و چشم‌اندازهای پیش رو بررسی و بازتعریف شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، شرایط فعلی کفش ملی و گروه صنعتی ملی را در شان این گروه قدیمی ندانست و افزود: باید به سرعت وضعیت فعلی بررسی شود؛ مشکلات و موانع احصا شود و با آینده نگری موشکافانه و دقیق و با بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان و کارشناسان و همچنین شرکت‌های دانش بنیان یک مسیر بهبود و بازگشت به شرایط مطلوب برای کفش ملی تبیین شود.

وی با تاکید بر لزوم سازماندهی و ساماندهی املاک و مستغلات گروه صنعتی ملی به عنوان یک اولویت برنامه کوتاه مدت این گروه صنعتی، گفت: باید نسبت به بازسازی و زیباسازی فروشگاه‌های کفش ملی در سراسر کشور اهتمام جدی صورت گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha