کیانوش خرمی: دیگر در هیچ مسابقه‌ی داخلی شرکت نمی‌کنم/ خارجی‌ها از ما می‌ترسند

تهران- ایرنا- قهرمان سابق سنگین‌وزن جهان درباره ادامه روند حرفه‌ای خود گفت: مستریونیورس ۲۰۲۳ آخرین مسابقه‌ای بود که داخل ایران شرکت کردم. به دنبال شرکت در مسترالمپیا هستم.

کیانوش خرمی‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص سطح مسابقات جهانی مستریونیورس، اظهار داشت: ورزشکاران با آمادگی بدنی خوبی به مسابقات آمده بودند و شاهد سطح بالایی از مسابقات بودیم. شاید مسابقاتی که خارج از ایران شرکت می‌کنیم‌ هم با این کیفیت برگزار نشود. در اینجا همه‌چیز سر زمان خودش انجام شد. چند روزی که با فدراسیون برای مسابقات آمدیم بد نبود. وضعیت اسکان و تغذیه نسبتا خوب بود و خیلی اذیت نشدیم. به نظرم از این بیشتر دیگر کاری از دست فدراسیون بر نمی‌آید و همین را هم باید شکرگزار باشیم.

قهرمان سنیگن وزن جهان در مورد میزان پایین حضور و استقبال ورزشکاران خارجی از مسابقات مستریونیورس برگزار شده در ایران عنوان کرد: در مسابقات جهانی همیشه ایرانی‌ها اول هستند و مدام پرچم کشور ما در تمام مسابقات پرورش اندام به اهتزاز در می‌آید؛ همین مسئله باعث می‌شود که خارجی‌ها از شرکت در چنین رقابت‌هایی بترسند زیرا می‌دانند که مقام نمی‌آورند. من یقین می‌دهم تمام ورزشکاران سنگین وزن که حریف‌های من بودند، در هر کشور دیگری روی استیج می‌رفتند، قطعا مدال طلا می‌گرفتند. ایرانی‌ها در تمام مسابقات بدنسازی جزو نفرات اول تا سوم هستند و رقابت‌ با ما کار ساده‌ای نیست.

وی با اشاره به عدم شرکت در مسابقات الیت‌پرو (حرفه‌ای‌ها) که تعجب بعضی مخاطبان را همراه داشت، گفت: من کارت حرفه‌ای MPC دارم و نیازی به شرکت در مسابقات الیت‌پرو نداشتم. جوان‌هایی بودند که خیلی زحمت کشیده بودند و همه دوست داشتیم کارت حرفه‌ای الیت‌پرو را بگیرند برای همین دیگر روی استیج نایستادم. البته بعضی از دوستان و داوران هم به من گفتند که به جوان‌تر ها میدان بدهم تا روحیه بهتری داشته باشند. این نکته هم خیلی مهم است که شرکت در مسابقات مسترالمپیا نیازمند کارت حرفه‌ای MPC است و درواقع سطح بالاتر از الیت‌پرو محسوب می‌شود، پس ادامه راه ورزش حرفه‌ای نیز برای من باز است و نیاز به این مسابقات نیست.

خرمی درباره ادامه روند ورزشی خود خاطرنشان کرد: این آخرین مسابقه‌ای بود که داخل ایران شرکت کردم. انتهای مسیر مسابقات IFBB طلای جهانی است که آن هم را کسب کردم. می‌خواهم مسابقات حرفه‌ای را جدی را پیش بگیرم تا به مسابقات مسترالمپیا هم ورود کنم و در همان رده فعالیت کنم. من هنوز اول راه هستم و به عنوان یک جوان ۳۵ ساله سنی ندارم. من تا ۵۰ سالگی می‌توانم ادامه بدهم و مسابقات را شرکت کنم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha