رییس حج‌ و زیارت معارفه شد/اسماعیلی: دنبال تحقق مطالبات رهبری در سازمان حج هستیم

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه به دنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در سازمان حج هستیم، گفت: مسئولان و کارکنان سازمان حج و زیارت باید با تلاش و فعالیت خود به دنبال تحقق مطالبات مقام عظمای ولایت در حج و زیارت باشند.

به گزارش ایرنا، مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان حج و زیارت با حضور برخی از نمایندگان مجلس شواری اسلامی، مدیران و مسئولان فرهنگی و حج و زیارت برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی در این مراسم اظهار کرد: یکی از مطالبات مقام عظمای ولایت در امور حج، کاهش هزینه ها و مدت اقامت حجاج ایرانی در موسم حج است که امیدوارم با مدیریت جدید و برنامه ریزی های خاص این مهم تحقق یابد.

وی با بیان اینکه امیدوارم رییس جدید سازمان حج و زیارت بتواند دغدغه های موجود و مشکلات حجاج را بر طرف کرده و خدمت بیشتری به حجاج کشورمان ارائه دهد، افزود: موضوعات و مسائل عتبات عالیات نیز باید شورای عالی حج مورد بررسی و اقدام قرار گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه تمامی امکانات و امنیت که امری بدیهی است باید برای حجاج و زائران عتبات به بهترین شکل سیاستگذاری و اعمال گردد، گفت: دولت نیز با حمایت های خود در قالب مصوبات و غیره به دنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری برای ارایه هرچه بیشتر خدمت به مردم است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری باشکوه آیین معنوی اربعین که یکی از افتخارات دولت مردمی است، توضیح داد: در آیین باشکوه اربعین خود مردم عهده دار امور هستند و دولت سیاستگذاری ها را به انجام می رساند.

وی با تاکید بر اینکه دولت مردمی تاکنون مصوبه های خوبی برای عزت و اقتدار حجاج و زائران عتبات داشته است، اظهار داشت: نباید به بهانه تعاملات سیاسی، مشکلات را به حجاج و زائران عتبات منتقل کنیم.

وزیر ارشاد با بیان اینکه نیازمند بازسازی در امر عتبات هستیم، اضافه کرد: از نمایندگان مجلس شواری اسلامی می خواهم همانند گذشته یاری رسان ما باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور حکمی «سید عباس حسینی» را به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان حج و زیارت و جایگزین «سید صادق حسینی» معرفی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha