۵۸ درصد آموزش‌های مهارتی در آذربایجان شرقی به اشتغال منجر می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که ۵۸ درصد آموزش‌های مهارتی این سازمان در استان منجر به اشتغال می‌شود، گفت: از این میزان ۳۰ درصد به پایداری قطعی اشتغال می‌رسد.

علی مشایخی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جموری اسلامی مرکز تبریز با اشاره به تاثیر آموزش های مهارتی این سازمان بر اشتغال جوانان اظهار کرد: یکی از مهم ترین رسالت های مجموعه آموزش های فنی و حرفه ای، تربیت نیروی انسانی ماهر، متعهد و متخصص است که در نهایت منجر به اشتغال شود.

وی گام اول بهره وری را نیازمند آموزش نیروی انسانی ماهر دانست و گفت: چالش اصلی بنگاه های اقتصادی و تولیدی استان در حال حاضر تامین نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده فنی و مهارتی است.

مشایخی ۸۰ درصد ورودی های مراکز فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی را دانشجویان یا فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی ذکر کرد و افزود: بیشتر حرفه آموزان و مهارت آموزان مراکز ما دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دانشجوی دکتری هستند که ۵۰ درصد این افراد متناسب با رشته دانشگاهی و ۵۰ درصد بقیه نیز در غیر رشته دانشگاهی آموزش می بینند، که جای سووال دارد که به رغم فارغ التحصیلی باز در رشته مرتبط خودشان نیاز به مهارت آموزی دارند.

۶۰ بنگاه بزرگ اقتصادی آذربایجان شرقی درخواست فوری نیروی کار ماهر دارند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی فرهنگ کار را مهم ترین چالش جامعه عنوان و با بیان اینکه نیروی کار ماهر به طور قطع بیکار نمی ماند، گفت: امروز ۶۰ بنگاه بزرگ اقتصادی استان درخواست فوری نیروی کار ماهر دارند که با کمال تاسف این میزان نیروی ماهر نداریم یا نیروی ماهر فارغ التحصیل دانشگاه از اشتغال به کار در محیط صنعتی و تولیدی پرهیز می کند.

مشایخی با بیان اینکه کار و کارگری یک ارزش است و باید تبدیل به فرهنگ شود، بر ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت به منظور هم افزایی در بهره وری و افزایش اشتغال و آموزش نیروی کار ماهر تاکید کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه ای هنر تبدیل علم نافع به عمل صالح است اما ۳۰ سال است که شعار ارتباط صنعت و دانشگاه را می دهیم ولی در عمل اتفاق خاصی روی نمی دهد.

وی با تاکید بر اینکه بنگاه های اقتصادی هم باید محیط واحدهای تولیدی شان را برای ورود نیروی جوان ماهر و نخبه آماده کنند، از اجرای طرح ( HDS آراستگی محیط کار ) برای مدیران واحدهای تولیدی در این مرکز آموزش فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: تمام مدیران واحدهای تولیدی باید این دوره ها را آموزش ببینند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، در آذربایجان شرقی ۲۱ مرکز و سه شعبه دولتی و ۸۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای خصوصی ۲۱۰حرفه مهارتی را آموزش می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha