۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85037475
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۸ مدرسه در شهر ملایر نیازمند بازسازی است

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۵
کد خبر: 85037475
۱۸ مدرسه در شهر ملایر نیازمند بازسازی است

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: ۱۸ مدرسه تخریبی بر اساس گزارش آموزش و پرورش این شهرستان در مناطق شهری شناسایی شده که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حسین فارسی» روز چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر اظهار داشت: این تعداد مدارس تخریبی باید طبق اولویت در دستور کار قرار گیرد و در کمترین زمان ممکن بازسازی و مقاوم سازی شود.

وی با تاکید بر اینکه برای بازسازی این مدارس از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز و نهادهای مربوطه به کار گرفته شود، افزود: در اسرع وقت جلسه مشترکی با مجمع خیران مدرسه‌ساز، سازمان نوسازی مدارس استان، اوقاف و امور خیریه و سایر نهادهای اجرایی مرتبط گذاشته شود و نسبت به جابجایی دانش‌آموزان و تخریب این مدارس اقدام شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: با توجه به اینکه این مدارس هیچگونه مقاومتی در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله ندارند، با اتخاذ تصمیمات درست و اقدام به موقع، می‌توان از خسارت‌های احتمالی جبران‌ناپذیر و حوادث تلخ در مدارس جلوگیری کرد.

فارسی تاکید کرد: علاوه بر مدارس شهر ملایر، مدارس تخریبی در سطح روستاهای این شهرستان نیز شناسایی شود تا با احتساب مدارس روستایی تصمیمات لازم برای بازسازی آنها طبق اولویت اتخاذ شود.

وی با اشاره به اینکه با احتساب مدارس روستایی، بیش از ۵۰ مدرسه در سطح این شهرستان قابل تخریب و بازسازی است، بر لزوم تحویل هر چه سریعتر مدرسه شهید سردار سلیمانی و جابجایی دانش‌آموزان به این مدرسه تاکید کرد.

۱۸ مدرسه در شهر ملایر نیازمند بازسازی است

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با اشاره به فرا رسیدن هفته تربیت اسلامی، افزود: با توجه به هجمه دشمنان به ویژه در اتفاقات اخیر و آسیب‌های ناشی از فضای مجازی، نیاز است برنامه‌های محتوایی خوبی در حوزه تربیت اسلامی برای دانش‌آموزان طراحی و اجرایی شود.

فارسی برگزاری یک یادواره شهید در هر مدرسه و محفل قرآنی در مدارس را قابل تقدیر دانست و بر لزوم ادامه‌دار بودن این برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: شهدا و زندگینامه آنان باید برای دانش‌آموزان در تمامی مدارس و مراکز آموزشی به ویژه در هفته تربیت اسلامی، معرفی و تبیین شود.

وی همچنین حضور باشکوه و حماسی دانش‌آموزان در جشن بزرگ انقلاب، راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری مراسم‌های جشن ایام‌الله دهه فجر در مدارس این شهرستان با تلاش آموزش و پرورش ملایر را قابل تقدیر خواند و ادامه داد: با وجود همه مشکلات و موانع و تبلیغات سوء دشمنان، شاهد حضور چندین هزار نفری مردم و دانش‌آموزان در این مراسم‌ها بودیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر یادآور شد: نامگذاری مدارس و مراکز آموزشی به نام شهدای والامقام و تغییر هنرستان شهید باقری و دهخدا به هنرستان نمونه دولتی، باید با تدابیر لازم انجام شود که نارضایتی ایجاد نشود.

۱۸ مدرسه در شهر ملایر نیازمند بازسازی است

بیش از ۱۴ درصد مدارس ملایر تخریبی است

مدیر آموزش و پرورش ملایر هم با بیان اینکه بیش از ۱۴ درصد مدارس شهر ملایر تخریبی است، اظهار داشت: هشت دبستان، سه مدرسه متوسطه اول و ۶ آموزشگاه متوسطه دوم از جمله این مدارس تخریبی و نیازمند بازسازی هستند.

«مهدی عابدینی‌نیا» بیان کرد: سه هزار و ۶۰۵ دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند که برخی از این مدارس معطل زلزله نیستند و با فرو ریختن سقف مدرسه اتفاق ناگواری رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه پنج مورد از این مدارس وضعیت بحرانی دارند، افزود: مدرسه سرگرد بیات، هنرستان تربیت، مدرسه شهید رجایی و شهید رجبی در اولویت تخریب هستند و باید به سرعت تخریب و بازسازی شوند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه در این مدارس حجم بالایی از دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند، یادآور شد: هنوز مدارس تخریبی روستاها احصا نشده که بدون شک تعداد مدارس تخریبی بیشتر از این آمار است.

عابدینی‌نیا ادامه داد: مدرسه روستای مانیزان با هفت دانش‌آموز نیز وضعیت مناسبی ندارد که طبق رایزینی‌های انجام شده، دانش‌آموزان به مکانی در خانه بهداشت روستا منتقل خواهند شد.

به گفته وی؛ برای بازسازی هر مدرسه تخریبی حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان برای بازسازی ۱۸ مدرسه تخریبی ملایر برآورد شده است.

به گزارش ایرنا؛ ملایر دارای ۲۸۷ مدرسه است و بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha