جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی بیش از هفت درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت این استان از ابتدای دولت سیزدهم نسبت به مدت مشابه در دولت قبل ۷.۳ درصد افزایش یافته است و هم اکنون ۶۰ درصد از جمعیت استان خراسان رضوی معادل سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت این استان هستند.

دکتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار جمعیت زیر پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی در سال ۱۳۹۹ سه میلیون و ۶۱۴ هزار و ۸۳۹ نفر بوده است که این عدد در دی ماه امسال با رشد ۷.۳ درصدی به سه میلیون و ۸۸۱ هزار و ۶۷۱ نفر افزایش یافته است

وی ادامه داد: شمار اتباع خارجی زیر پوشش بیمه سلامت در سال ۱۳۹۹، ۱۹ هزار و ۵۳۵ نفر بوده که این عدد با رشد حدود ۳۱ درصدی به ۲۵ هزار و ۵۲۳ نفر در دی ماه ۱۴۰۱ رسیده است که بیشترین این اتباع خارجی از کشور افغانستان هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: این بیمه دارای پنج صندوق شامل بیمه روستایی، بیمه ایرانیان، کارمندان، سایر اقشار و بیمه سلامت همگانی است.

رمزی افزود: بیمه سلامت خراسان رضوی رتبه نخست در زمینه بیشترین جمعیت بیمه شده و بیشترین جمعیت تحت پوشش صندوق بیمه روستایی در بین سازمان‌های بیمه سلامت کشور را داراست.

استان خراسان رضوی دارای ۶ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۵۰۱ نفر معادل هشت درصد از کل جمعیت کشور است.

۵۸ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha