۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85037413
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

امیدواری داماش گیلان، کار سخت سپیدرود برای صعود به لیگ دسته اول

رشت - ایرنا - هفته هفدهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته دوم کشور پیگیری شد و طی آن نمایندگان گیلان یک تساوی و یک شکست کسب کردند تا شانس صعود برای آنان کمرنگ‌تر شود.

به گزارش ایرنا، در جریان این رقابتها تیم فوتبال داماش گیلان در یک بازی خارج از خانه مقابل شهرداری نوشهر به نتیجه مساوی دست یافت تا همچنان امیدوار به صعود از گروه خود باشد.

داماشی‌ها که در گروه دوم این رقابت‌ها حضور دارند، با این تساوی خارج از خانه نه تنها بازنده دربی شمال کشور در لیگ دسته دوم نشدند بلکه همچنان در رده سوم جدول رده‌بندی گروه خود قرار دارند.

طرفداران داماش امیدوارند که این تیم در بازی‌های باقی‌مانده بتواند نتایج ارزنده‌ای را کسب کند تا حداقل با کسب رتبه دوم گروه خود شانس صعود به لیگ دسته اول را داشته باشد.

هم اینک این نماینده گیلان با کسب ۳۱ امتیاز در رتبه سوم جدول رده‌بندی قرار دارد در حالی که تیم فوتبال مناطق نفت‌خیز جنوب با ۳۷ امتیاز در رتبه اول و شهید قندی یزد با ۳۴ امتیاز در مکان دوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

با توجه به اینکه ۹ هفته تا پایان این مسابقات باقی مانده، داماشی‌ها امیدوارند که بتوانند فاصله خود را با ۲ تیم صدر جدولی کاهش داده و حتی کسب عنوان نخست این گروه نیز دور از دسترس نیست اما این امر منوط به کسب نتایج مطلوب داماش در بازی‌های باقی مانده است.

اما تیم فوتبال سپیدرود رشت دیگر نماینده پرطرفدار گیلان در لیگ دسته دوم در هفته هفدهم این رقابتها در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم اسپاد تهران با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد تا شانس صعود این تیم به لیگ دسته اول بسیار کمرنگ شود.

سپیدرودی‌ها که پیش از این بازی در رتبه سوم جدول قرار داشتند، امیدوار بودند که برای اسپاد تهران به برتری برسند تا فاصله خود را با ۲ تیم صدرجدولی کاهش دهند اما با این شکست، شانس سپیدرود برای صعود در فصل جاری بسیار کمرنگ و حتی غیرممکن شده چون فاصله امتیاز این تیم با ۲ تیم صدر جدولی افزایش زیادی دارد.

هم اینک تیم سپیدرود با انجام ۱۶ بازی ۲۳ امتیاز کسب کرده و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم ایمان سبز شیراز در رتبه چهارم جدول رده‌بندی گروه اول این مسابقات قرار دارد.

امیدواری داماش گیلان، کار سخت سپیدرود برای صعود به لیگ دسته اول

این در حالی است که تیم فولاد نوین با انجام ۱۵ بازی ۳۴ امتیاز کسب کرده و در صدر جدول قرار دارد و مس سونگون نیز با انجام ۱۵ بازی، ۳۲ امتیاز کسب کرده و در رتبه دوم جدول قرار دارد که این ۲ تیم صدر جدولی فاصله زیادی را با سایر مدعیان دارند.

به همین دلیل و با توجه به فاصله ۹ و ۱۲ امتیازی سپیدرود با ۲ تیم صدرجدولی، شانس صعود این تیم بسیار کمرنگ شده و به احتمال زیاد سپیدرود این فصل هم نمی‌تواند شانس صعود به لیگ دسته اول را داشته باشد.

همچنین تیم پانیک تالش دیگر نماینده گیلان در لیگ دسته دوم کشور که به همراه سپیدرود در گروه اول این مسابقات قرار دارد، شرایط مساعدی ندارد و این تیم هم‌اینک با ۱۵ امتیاز در رتبه سیزدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

این نماینده گیلان باید سعی کند تا با کسب امتیازات مناسب در بازی‌های باقی‌مانده، سهمیه خود را در لیگ دسته دوم حفظ کند تا فصل آینده با قدرت بیشتری در رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور حضور یابد.

در رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی با هم به رقابت می‌پردازند که در نهایت تیم‌های اول هر گروه به صورت مستقیم به لیگ دسته اول صعود می‌کنند و همچنین برنده تیم‌های دوم نیز به رقابت‌های لیگ دسته اول کشور صعود می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha