حاجی صادقی: فرهنگ دینی را با زبان هنر به دنیا معرفی می‌کنیم

شیراز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تمامی حمله‌ها و فتنه‌ها را به فرصت تبدیل می‌کنیم،گفت:فرهنگ دینی را با زبان هنر به دنیا معرفی می‌کنیم، چرا که دنیا آماده دریافت پیام انقلاب است.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه یازدهمین کنگره شعر فرهنگیاران سپاه که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ارزش‌های اسلامی را احیا کرد، گفت: جوانان کشور به جای لذت‌های دنیایی، به ارزش‌های الهی گرویدند؛ هرچند مردم ما دشواری‌ها و مشکلات بسیاری را متحمل شدند اما این دستاورد بزرگی است که از حیات حیوانی به حیات انسانی جاودان رسیدیم و می‌توان گفت شهدا از پیشتازان این حیات که حیاتی از جنس حیات طیبه است، هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: شهید احیاکننده است و در حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) شاهد بودیم که شهدای حرم به جامعه حیات بخشیدند.

حاجی صادقی به حضور شکوهمند ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و گفت: ملت ایران امسال در راهپیمایی ۲۲بهمن، مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان زدند؛ این فضایل باید با شیوه‌های مختلف هنری تبیین شود.

وی با اعتقاد به اینکه هنر یکی از شیوه‌های جهاد تبیین محسوب می‌شود،گفت: هنر اثرگذاری بسیاری در جامعه دارد و امروز نیاز است که دستاوردهای این انقلاب عظیم با شیوه‌های مختلف هنری، به خصوص با زبان شیوای شعر به دنیا معرفی شود تا به جهانیان بگوییم که این انقلاب با این ادبیات، ارزش‌ها و فرهنگ شکل گرفته تا دنیا را آماده ظهورکند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی موجب شد جبهه استکبار اعتراف کند که این انقلاب فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته، فتنه‌های مختلف را دفع کرده، اما متوقف نشده و همچنان در حال حرکت است.

وی افزود: شاعران باید این جهاد بزرگ را انجام دهند؛ فرهنگیاران در پاسداری از جبهه هنر وارد می‌شوند، چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از این انقلاب و نظام اسلامی و ولایی حضور دارد و اگر لازم باشد اسلحه به دست بگیرد، جهاد در قتال می‌کند و یا با افتخار نوکری مردم را می‌کند.

حاجی صادقی گفت: ما برخلاف غرب که می‌گوید خدا یا مردم، می‌گویم خدا با مردم است؛ امام و رهبر این نظام یکی از هدایای خدا به مردم است و ما این را قدر می‌دانیم و همچنین قدر این مردمی را می‌دانیم که نسبت به این ولایت فرمان‌بر بودند.

وی با اعتقاد به اینکه امروز اقتضای پاسداری، جهاد تبیین است، گفت: پاسداران در اغتشاشات اخیر بدون اسلحه از انقلاب پاسداری کردند، این در حالی بود که دشمن درصدد بود تا ایران را به سوریه دوم تبدیل کند و نیروهای نظامی و مردم را در مقابل هم قرار دهد اما ما این فتنه را دور زدیم.

حاجی صادقی اظهار کرد: جرم شهدای حرم دینداری و وفاداری به انقلاب بود و ما آمده‌ایم تا این نور را روز به روز نورافشانی‌اش را گسترده‌تر کنیم و وفادار به این شهدا بوده و خواهیم بود؛ ما سنگرنشین این انقلاب و نظام در تمامی عرصه‌ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب شما مردم بزرگ و سرافراز، سنگرهای کلیدی که امام راحل وعده داده بودند را فتح کرده و ملت‌ها، منتظر این هستند که شما فرهنگ ایثار، شهادت و غیرت را در همه جای جهان نهادینه کنید؛ با تحقق این امر قطعا مقدمات ظهور فراهم شده است.

سردار حسین محبی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این مراسم گفت: این کنگره به میزبانی سپاه فجر فارس برگزار شد؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برخورداری از قریب به یک هزار نفر شاعر میان پایوران، یکصد شاعر میان سربازان و تعداد قابل توجهی شاعر میان خانواده‌ها و منتسبین، افتخار دارد که اشعار پرمحتوا و اثرگذاری را تولید و در راستای تعالی فرهنگ جامعه گام برمی‌دارند.

وی اضافه کرد:محورهای کنگره همه ساله با توجه به مقتضیات جامعه و منطقه تعیین می‌شود و با وقوع حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) محور ویژه‌ای به این کنگره افزوده شد که مورد استقبال شاعران قرار گرفت.

او ادامه داد: یک هزار و ۱۹۳ با ۴۷۶اثر در موضوع جهاد تبیین، ۵۷اثر در موضوع امربه معروف، ۱۲۶اثر در موضوع شهدای شاهچراغ و ۸۶اثر با موضوع طنز اجتماعی به دبیرخانه ارسال شد و ۲۳نفر در رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر معرفی شدند.

محبی دعوت از شاعران جبهه مقاومت را از ویژگی‌های خاص این کنگره دانست و گفت: شاعرانی از عراق، لبنان، سوریه، افغانستان، پاکستان و یمن در این کنگره حضور دارند و از ویژگی‌های دیگر این کنگره، این است که برای تحقق اوامر رهبر معظم انقلاب در امر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ با هنر شعر، همچون عاشورا قدم برداشته است.

او پوشش ادبی و هنری شهر شیراز را از دیگر ویژگی‌های یازدهمین دوره کنگره قلمداد کرد و گفت: شب گذشته محافل شعر در مساجد مرکزی شیراز با حضور شاعران ملی و بین‌المللی برپا شد.

سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع)، وجه تمایز این کنگره با دوره‌های قبل را برگزاری آن در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) دانست و گفت: اشعار شاعران شهر شیراز ریشه در قرآن دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha