۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85037263
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۲۶۴ کیلوگرم مواد مخدر در کردستان کشف شد

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85037263
هزار و ۲۶۴ کیلوگرم مواد مخدر در کردستان کشف شد

سنندج- ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، هزار و ۲۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در نقاط مختلف استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ لطف‌الله دارابی روز چهارشنبه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در سنندج اظهار کرد: از این میزان کشفیات مواد مخدر، ۷۹۴ کیلوگرم آن تریاک بود و در مجموع ۲ هزار و ۸۶۱ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

وی تعداد معتادان دستگیر شده عادی را در سال جاری ۲۵۵ نفر و معتادان متجاهر را هزار و ۴۰۷ نفر اعلام کرد و افزود: آمار معتادان متجاهر استان در سال جاری نسبت به سال قبل ۲۷ درصد رشد نشان می دهد.

جانشین فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه ۴۵ درصد مصرف مواد مخدر سنتی مربوط به تریاک و بعد از آن گل و هروئین ۱۰ درصد است، ادامه داد: در بین مواد مخدر صنعتی نیز شیشه با ۳۰ درصد، بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ دارابی با اشاره به اینکه مصرف حشیش از ۲۵ سال به ۱۸ سال کاهش یافته است، یادآور شد: ۳۷ درصد دستگیرشدگان مصرف و فروش مواد مخدر به تریاک ارتباط دارد.

تجهیز ۱۸۰ خانه ورزش روستایی در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان هم در این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تلاش دستگاه‌ها برای مقابله با اعتیاد در شهر و روستا، افزود: سال گذشته ۱۸۰ خانه ورزش روستایی در استان تجهیز شد و سهم امسال استان احداث ۶ خانه ورزش، نشاط و تندرستی است.

سلیم کریمی شمار تقریبی معتادان استان را ۴۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: چهار تا ۶ درصد معتادان زنان هستند و نرم زنانه شدن اعتیاد و کاهش سن آن در حال افزایش است، ضمن اینکه مدرک تحصیلی بیشتر دستگیرشدگان زیر دیپلم است.

وی بر لزوم فرهنگ‌سازی پیشگیری از اعتیاد و آگاه‌سازی خانواده‌ها، تقویت برنامه های اجتماعی صدا و سیما و بازنگری در برنامه ها و سیاست گذاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش تاکید کرد.

در این جلسه هر کدام مدیران دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، اقدامات خود را در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد ارائه کردند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha