۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85037206
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بخش تعاون نیازمند تامین مالی از سوی بانک‌هاست

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبر: 85037206
بخش تعاون نیازمند تامین مالی از سوی بانک‌هاست

قزوین - ایرنا - رئیس اتاق تعاون قزوین گفت: بخش تعاون برای تحرک و تقویت و رسیدن به چشم اندازهای تعیین شده نیازمند تامین مالی از سوی بانک هاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله زارع روز چهارشنبه در نشست تعاون گران استان قزوین با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان بانک تخصصی در این حوزه برای کمک به این بخش تشکیل شده اما به تنهایی پاسخگوی تامین منابع مالی تعاونی ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: بخش تعاون در صورت تقویت و حمایت بیشتر توان خوبی برای رونق تولید و اشتغالزایی دارد.

رئیس اتاق تعاون قزوین افزود: در حال حاضر ۲۰۰ واحد مرغداری تعاونی در استان به فعالیت می پردازند که نشان گر سهم قابل توجه بخش تعاون در حوزه تولید و امنیت غذایی را می رساند.

زارع اضافه کرد: در حوزه مسکن نیز تعاونی ها فعالیت های گسترده ای داشته اند به طوری که سه شهر بزرگ و تازه ساخت قزوین از جمله مهرگان با ۴۵ هزار واحد مسکونی عمدتا به واسطه فعالیت تعاونی ها ساخته شده اند.

وی با بیان اینکه فعالیت تعاونی ها به بخش تولید محدود نمی شود،اظهار کرد: تعاونی های قزوین در حوزه خدمات نیز ورود خوبی داشته اند و در حال حاضر بخش قابل توجهی از حوزه حمل و نقل عمومی در اختیار تعاونی ها قرار دارد.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین همچنین گفت: در حوزه روستایی نیز تعاونی های زیادی داریم که به رونق تولید در این مناطق کمک کرده اند.

زارع خاطرنشان کرد: در صورت حمایت بیشتر دولت از بخش تعاون می توان از اندوخته های کوچک کارهای بزرگی در راستای پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی انجام داد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین نیز در این نشست گفت: در بخش تعاون ظرفیت های بالقوه زیادی در استان وجود دارد که باید برای فعال سازی آنها تلاش کنیم.

علی رحمانی افزود: با اتکا به بخش تعاون می توانیم بخشی از اهداف و کارهای زمین مانده خود را در بخش های تولید، کشاورزی، گردشگری و خدمات محقق و به سرانجام برسانیم.

در این نشست تعاون گران استان قزوین به طرح مسایل، مشکلات و پیشنهادات خود برای تقویت تعاونی ها پرداختند.

حدود ۸۰۰ تعاونی در حوزه های مختلف با ایجاد بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی در استان قزوین فعالیت می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha