۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85037186
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راهیان نور، انتقال عینی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار گنبدکاووس، سفرهای راهیان نور را از فعالیت‌های مهم فرهنگی در جامعه دانست و گفت: این اقدام فرهنگی انتقال عینی فرهنگ ایثار و شهادت به افراد جامعه به‌خصوص نسل جوان است که انجام مستمر آن باید مورد اهتمام جدی مدیران ادارات و نهادهای این شهرستان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "مهدی دهرویه" روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهیان نور گنبدکاووس بیان کرد: اگر قرار است، جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب را محقق کنیم، سفرهای راهیان نور تبیین عینی و واقعی آن (جهاد تبیین) است.

وی با تاکید برضرورت اهتمام جدی مدیران ادارات و نهادها برای مساعدت اعزام کاروان راهیان نور از گنبدکاووس به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس افزود: دشمنان انقلاب تلاش زیادی برای ایجاد فاصله بین نسل‌های قدیم و جدید از یکدیگر و بین مردم با حاکمیت دارند که نمونه اخیر آن را در اغتشاشات چند ماه گذشته در برخی نقاط کشور شاهد بودیم.

دهرویه اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی برای آسیب زدن به انقلاب توطئه‌های مختلفی علیه آن انجام داد که تحمیل جنگ هشت ساله یکی از آنها بود با این حال فرزندان این سرزمین با پیروی از منویات بنیانگذار جمهوری اسلامی و باوجود برخی کمبودها با ایثار و رشادت‌های کم نظیر مقابل آنها ایستادند.

فرماندار گنبدکاووس پیشنهاد داد: در اعزام کاروان راهیان نور این شهرستان از همه گروه‌های مردمی بالاخص نسل جوان حضور داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: امسال در قالب کاروان راهیان نور از این شهرستان که ۲۱ اسفند انجام خواهد شد، ۲۰۰ نفر از مردان و زنان علاقمند از گروه‌های مختلف مردمی با چهار دستگاه اتوبوس اعزام می‌شوند.

سرهنگ پاسدار "رمضانعلی قاسمپور" بابیان اینکه سفر کاروان راهیان نور پنج روزه خواهد بود، افزود: پیش از این نیز حدود ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر و پسر گنبدکاووس به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند.

وی، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت از نسل قدیم به نسل جدید را نیاز امروز جامعه دانست و اضافه کرد: آشنایی از نزدیک نسل جوان با صحنه ها و بقایای باقی مانده از دوران دفاع مقدس آنها را نسبت به توطئه‌های دشمنان، واکسینه می‌کند.

سرهنگ قاسمپور با تاکید برضرورت همراهی همه ادارات و نهادها و نیکوکاران گنبدکاووس برای اعزام کاروان راهیان نور، تصریح کرد: امنیت و آرامش ایران اسلامی مرهون ایثار شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha