۳ اسفند ۱۴۰۱، ۳:۵۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85037046
T T
۲۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رئیس گروه واگنر،  فرماندهان ارتش روسیه را به خیانت متهم کرد

تهران- ایرنا- یوگنی پریگوژین موسس و رئیس گروه شبه نظامی واگنر فرماندهان ارتش روسیه را به جلوگیری از رسیدن مهمات به این گروه و خیانت متهم کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پریگوژین سه‌شنبه در پیامی صوتی گفت: مخالفت مستقیمی (برای تجهیز مبارزان واگنر) جریان دارد. این مساله مصداق خیانتی بزرگ است.

وی افزود: رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر دفاع از چپ و راست دستور می‌دهند که به واگنر مهمات نرسد و به انتقال هوایی آن نیز کمک نشود.

وزارت دفاع روسیه به اظهارات پریگوژین واکنش نشان داد و گفت که مقام‌های ارتش هر کاری را که برای کمک به مبارزان لازم باشد انجام می‌دهند.

این وزارتخانه بدون اشاره به نام واگنر افزود: همه اظهاراتی که درباره فقدان مهمات در واحدهای تهاجمی وجود دارد، کاملا نادرست است.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد: تلاش برای ایجاد شکاف در سازوکارهای تعامل و همکاری میان واحدهای روسیه، غیرسازنده بوده و فقط به سود دشمن است.

پریگوژین همچنین گفت که مقام‌های ارشد روسیه با درخواست واگنر برای تامین بیل‌های مخصوص به منظور کندن خندق مخالفت کرده‌اند.

او نظامیان ارشد روسیه را متهم کرد که آنها تصمیم می‌گیرند «مردم بمیرند.»

پریگوژین دوشنبه نیز برخی مقام‌های روس را که نامی از آنها نبرد، متهم کرد که به دلیل خصومت با وی از تامین تجهیزات برای واگنر خودداری می‌کنند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود که واگنر هر چند برای برخی تسلیحات و لجستیک به دولت روسیه وابسته است اما تحت کنترل این وزارتخانه نیست.

به نوشته رویترز، هنوز مشخص نیست که هدف پریگوژین از این انتقادات چیست اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه سه‌شنبه گفت که اختلافات داخلی باید خاتمه پیدا کند.

پریگوژین با شروع جنگ در اوکراین شهرت بیشتری پیدا کرد. گروه واگنر پیشتاز نبرد برای کنترل بر شهر باخموت در منطقه دونتسک است اما همزمان، روابط با مسکو در حال بدتر شدن است.

۲۳ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha