ادامه بررسی های دانمارک، آلمان و سوئد در باره انفجار نورد استریم

تهران - ایرنا - وزیران امور خارجه دانمارک، سوئد و آلمان روز سه شنبه در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد اطلاع دادند که تحقیقات آنان در باره انفجارهای سال گذشته که به خطوط لوله انتقال گاز نورد استریم آسیب رساند، ادامه دارد و زمان پایان آن مشخص نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد در پی درخواست مسکو برای تحقیق مستقل در باره حملات ماه سپتامبر به این خطوط لوله که منجر به انفجار آنها و انتشار گاز طبیعی در دریای بالتیک شد، روز سه شنبه برای بررسی خرابکاری، نشستی برگزار کرد.

در نامه وزیران خارجه این سه کشور به شورای امنیت با پافشاری بر عمدی بودن این خرابکاری، افزوده شده که مقام های روسیه از این تحقیقات آگاهی یافته اند.

سوئد و دانمارک که این انفجارها در منطقه اقتصادی ویژه آنان رخ داده، نتیجه گرفته اند که این خط های لوله که گاز طبیعی روسیه را به آلمان انتقال می داده اند، به صورت عمدی منفجر شده اند، اما مسئول احتمالی این اقدام را معرفی نکرده اند.

در این نامه آمده است که دادستان فدرال آلمان در باره رخ دادن این جرم خرابکاری بر اساس ماده ۸۸ قانون کیفری، تحقیق و بررسی می کند.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی، درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در خصوص انفجارهای خطوط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا منتقل می کند، گفت که تصمیم گیری در خصوص قطعنامه ها برعهده اعضای شورای امنیت این سازمان است.

وی افزود: تصمیم گیری در خصوص قطعنامه های شورای امنیت بر عهده اعضای این نهاد است و دبیرکل سازمان ملل مانند همیشه از هرگونه قطعنامه و درخواستی که شورای امنیت ارائه دهد، پیروی خواهد کرد.

روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را در مورد تشکیل کمیسیون بین المللی برای بررسی خرابکاری در نورد استریم ارائه کرده است.

"سیمور هرش" روزنامه‌نگار تحقیقی و نویسنده آمریکایی با افشای جزئیات تازه ای از انفجار در خطوط لوله نورد استریم که گاز روسیه را به اروپا منتقل می کند، بر نقش واشنگتن در خرابکاری در این پروژه تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha