۲ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۲۳
کد خبرنگار: 2660
کد خبر: 85036617
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت طرح آبزی پروری شهرستان حمیدیه در انتظار دریافت تسهیلات بنیاد برکت
تصویر آرشیوی است

اهواز - ایرنا - رییس اداره شیلات حمیدیه با اشاره به اینکه بنیاد برکت تامین کننده بخشی از منابع تسهیلات بانکی طرح‌های اشتغالزایی در مناطق کمتر توسعه یافته خوزستان است گفت: متقاضیان هفت طرح آبزی پروری در شهرستان حمیدیه، علیرغم تشکیل پرونده ولی هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدموسی فاضلی راد روز سه‌شنبه درجریان بازدید مشترک با نماینده بنیاد برکت از طرح‌های مشاغل خرد خانگی در شهرستان حمیدیه اظهارکرد: در سال جاری هشت طرح در بخش مشاغل خرد (پرورش ماهی در محیط متراکم) در حمیدیه با ظرفیت سالانه ۳۲ تن به بنیاد برکت معرفی شده که تسهیلات یک طرح با مبلغ ۲ میلیارد ریال پرداخت و به بهره برداری رسیده است ولی متقاضیان هفت طرح دیگر تاکنون تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت نکرده اند.

وی گفت: در صورت پرداخت تسهیلات بانکی از سوی بنیاد برکت و راه‌اندازی هفت طرح دیگر آبزوی پروری، ۱۴ فرصت شغلی جدید در منطقه ایجاد خواهد شد.

رییس اداره شیلات حمیدیه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی واحدهای راکد و بازگشت آنها به چرخه تولید با استفاده از تسهیلات حمایتی بنیاد برکت دراین شهرستان افزود: امیدواریم تسهیلات مورد نیاز طرح‌های باقی مانده آبزی پروری تا پیش از پایان سال جاری پرداخت شود.

فاضلی‌راد مهمترین برنامه شیلات شهرستان حمیدیه را با توجه به شرایط کم آبی در حوضه رودخانه کرخه، پرورش ماهی در استخرهای ۲ منظوره و متراکم بیان کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: توسعه مکانیزاسیون در مزارع خاکی پرورش ماهی و کمک به اجرای سیاست‌های کاهش مصرف آب در مزارع پرورش ماهی از دیگر برنامه‌های اداره شیلات حمیدیه هستند.

به گزارش ایرنا تولید سالانه ماهیان پرورشی (گرمابی و سردابی) در استخرهای سنتی پرورش ماهی در خوزستان حدود ۸۷هزار تُن است.

آب‌بری زیاد، مساحت ۱۵هزار هکتاری مزارع پرورش ماهی، خشکسالی و کمبود آب شیرین و تولید پایین از چالش‌های پیش‌روی صنعت آبزی پروری در خوزستان است.

در صورت توسعه طرح‌های پرورش ماهی در محیط‌های متراکم شبیه کشت گلخانه‌ای ،امکان افزایش سه برابری تولید ماهیان پرورشی و با مصرف آب کمتر در استان وجود دارد.

در سال‌های اخیر گرایش به طرح‌های پرورش ماهی در محیط های متراکم در خوزستان بیشتر شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha