تقلای مسوولان گردشگری برای حضور مسافران در مناطق کمتر دیده شده مازندران
روستای جواهرده رامسر

ساری - ایرنا - تصمیم مسوولان گردشگری برای راه اندازی اپلیکیشن معرفی "جاذبه های گردشگری و میراثی کمتر دیده شده مازندران" این بارقه امید را ایجاد کرده تا پایِ مسافران به تمامی نقاط استان برای توسعه اقتصادی پایدار و رونق اشتغال باز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " توزیع سفر" موضوعی است که مسوولان مازندران در جلسات مختلف برنامه ریزی سفرهای نوروزی و تابستانی از آن سخن می گویند. این مقوله به نوعی گسترش حضور مسافران در تمامی نقاط این استان است تا از حضور پرجمعیت گردشگران در یک منطقه جلوگیری شود.

در روزهای مختلف سال مشاهده شده که مسافران به چند نقطه شناخته شده گردشگری و میراثی مازندران می روند و این حجم بالای حضور گردشگران دردسرساز است. ترافیک و حجم بالای خودروها در مسیرهای منتهی به این مناطق شناخته شده، کمبود فضاهای اقامتی و ایجاد مشکل در اسکان، کمبود تامین خدمات رفاهی از جمله مصائبی است که در این مسیر دامن گیر آنها می شود.

مازندران تنها به جنگل های مناطق غرب مازندران، تله کابین رامسر، آبگرم چالوس، سواحل دریای خزر در بابلسر، منطقه جنگلی جوارم سوادکوه خلاصه نمی شود و در تمامی شهرستان های استان مناطق و جاذبه های گردشگری و میراثی پُرشماری وجود دارد که می تواند مسیرهای سفر بسیاری در ایام تعطیلات باشد از آبگرم های لاریجان آمل گرفته تا موزه های تاریخی و بناهای قدیمی در جای جای این استان که جذابیت های ویژه برای مسافران خواهد داشت.

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با راه اندازی اپلیکیشنی بنا دارد تا جاذبه های کمتر دیده شده استان را به مسافران نوروزی معرفی کند تا از این طریق به نوعی هدایت سفر و توزیع متوازن سفر را رقم بزند.

تقلای مسوولان گردشگری برای حضور مسافران در مناطق کمتر دیده شده مازندران
برج رسکت مربوط به سده پنجم هجری قمری در۴۰ کیلومتری جنوب غرب شهر ساری قرار دارد

اپلیکیشن برای معرفی جاذبه های گردشگری و میراثی کمتر دیده شده مازندران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از پیش بینی برای راه اندازی اپلیکیشن معرفی جاذبه های گردشگری و میراثی کمتر دیده شده استان خبر داد و گفت: این نرم افزار برای نوروز ۱۴۰۲ قرار است این مناطق را به مسافران معرفی کند.

صادق برزگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق هماهنگی و برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه با شرکت نرم افزاری این اپلیکیشن در حال تدوین است.

وی ادامه داد: در این اپلیکیشن عکس های سه بُعدی و اطلاعات متنی اماکن تاریخی و میراثی مازندران به مسافران معرفی می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: این نرم افزار به گونه ای است که مسافر از هر مسیری وارد استان می شود اطلاعات جاذبه های گردشگری و میراثی همان منطقه در اختیار او قرار می گیرد.

تقلای مسوولان گردشگری برای حضور مسافران در مناطق کمتر دیده شده مازندران
مسجد فرح آباد ساری در دوران صفویه (شاه عباس اول) با معماری مکتب اصفهان احداث شد

رقم خوردن توزیع سفر مازندران در نوروز ۱۴۰۲

وی توضیح داد : به طور مثال مسافری که از مسیر جاده چالوس وارد مازندران می شود اطلاعات جاذبه های گردشگری و میراثی مناطق غربی استان به وی معرفی می شود.

مازندران بیش از ۱۰ هزار کیلومتر جاده دارد و مسیرهای ورودی به این استان از چهار مسیر جاده های چالوس، هراز، سوادکوه و کیاسر است.

به گفته برزگر برنامه این اپلیکیشن تا چند روز آینده رونمایی خواهد شد و نوروز سال ۱۴۰۲ و با اجرای گام نخست آن اطلاعات مربوط به مناطق میراثی و گردشگری کمتر دیده شده مازندران در آن گنجانده می شود.

وی عنوان کرد: در ادامه اجرای فازهای بعدی اپلیکیشن موردنظر اطلاعات تمامی نقاط گردشگری و میراثی مازندران در آن قرار داده می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: با رونمایی این اپلیکیشن در ایام نوروز ۱۴۰۲ هر مسافری که به استان می آید از طریق سامانه پیامک معرفی جاذبه های استان به گوشی همراه فرد ارسال می شود.

وی افزود: با بازکردن پیامک و آدرس سایت، لینک مربوط به معرفی جاذبه های گردشگری و میراثی مازندران باز می شود و اطلاعات در دسترس مسافر قرار می گیرد و می تواند از اطلاعات آن برای برنامه ریزی سفر بهره برداری کند.

به گزارش ایرنا، مازندران سه هزار آثار میراثی دارد که از این تعداد ۸۰۰ اثر ثبت ملی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha