بورل: چند هفته پیش رو برای آینده جنگ اوکراین بسیار تعیین‌کننده است

تهران- ایرنا- جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به افزایش تعداد سربازان روسیه در اوکراین اشاره کرد و گفت: مسکو به تازگی تعداد سربازان خود در کی‌یف را به حدود دو برابر تعداد آنها در آغاز جنگ افزایش داده است و بنابراین چند هفته پیش رو برای آینده جنگ بسیار مهم و تعیین‌کننده خواهد بود.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از سی ان ان، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، گفت: اوکراین برای مقابله با تعداد فزاینده نیروهای روسیه علاوه بر تعهدات نظامی که پیش از این از سوی متحدانش وعده داده شده است، به مهمات بیشتر نیز نیاز دارد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش عرضه مهمات به اوکراین به نیاز اسلحه به گلوله اشاره کرد و افزود: ارتش اوکراین برای مقابله با حملات روسیه فورا به مقادیر زیادی مهمات نیاز دارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: در حال حاضر مساله «زمان» برای این کشور از اهمیت بسیار برخوردار است. در حال حاضر «سرعت» برای اوکراین یعنی زندگی و ما باید سریع به خواسته‌های کی‌یف پاسخ دهیم و نه‌تنها پشتیبانی بیشتری برای اوکراین فراهم کنیم بلکه این پشتیبانی را سریع‌تر برای آنها ارسال کنیم.

بورل گفت: بهترین راه برای رساندن سریع مهمات به اوکراین این است که ذخایر موجود ارتش اروپا را به اشتراک بگذاریم تا زمان برای تولید مهمات مورد نیاز تلف نشود.

وی افزود: ما باید از آنچه قبلا تولید و ذخیره شده و یا آنچه قبلا قرارداد بسته شده است و در روزهای آینده تولید خواهد شد استفاده کنیم و تا جایی که می‌توانیم تدارکات برای ارتش اوکراین را اولویت اول خود در نظر بگیریم.

بورل همچنین با اشاره به اینکه دهمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه نیز در نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در روز دوشنبه مورد بحث قرار گرفت، اعلام کرد: دهمین بسته تحریمی به‌ عنوان آئین‌نامه‌ای ارائه شده است که باید در روزهای آینده به تصویب کمیسیون اروپا برسد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha