فروش ارز با کارت ملی، توزیع رانت است

تهران - ایرنا - کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه فروش ارز با کارت ملی باید متوقف شود، گفت: این اقدام توزیع رانت بین عده‌ای است و باعث و سودرسانی به بخش کوچکی از جامعه می‌شود.

میثم رادپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در مورد فروش ارز به مردم با کارت ملی، اظهار داشت: تقریباً در تمام دولت‌های گذشته شاهد توزیع اسکناس (نقدی) ارز بودیم، این اقدام توزیع رانت به عده‌ای است و در کنار آن مسایلی از جمله ایجاد صف‌های طولانی خرید ارز و اجاره و فروش کارت ملی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه نرخ ارز باید تک نرخی شود، افزود: با ایجاد اختلاف قیمت بین ارز دولتی و ارز بازار آزاد، شاهد دو نرخی هستیم که در این صورت دست‌هایی برای از سوءاستفاده از این اختلاف قیمتی وجود دارد.

این کارشناس اقتصادی گفت: در واقع ایجاد اختلاف قیمت، انگیزه‌ای برای بهره‌مند شدن عده‌ای اندک از جامعه از این رانت توزیع شده است و انگیزه‌های کسب سود را فعال‌تر خواهد کرد، به عبارت ساده‌تر فرصت رانت‌خواری را برای بازار فراهم می‌کند.

رادپور با بیان اینکه توزیع نقدی ارز نباید ادامه‌دار باشد، خاطرنشان کرد: تداوم چنین وضعیتی به جز آثار سوء بر اقتصاد کشور نتیجه دیگری در نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha