دانشگاه‌ها برای اعزام سالانه ۱۰ درصد دانشجویان به راهیان نور برنامه‌ریزی کنند

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری تاکید کرد که اقدامات لازم را برای اعزام سالانه حداقل ۱۰ درصد دانشجویان به اردوهای راهیان نور انجام دهند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، در بخشنامه ابلاغی محمدعلی زلفی گل خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری آمده است: پیرو ابلاغیۀ شمارۀ ۳۱۱۹۱۵ مورخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۱ درخصوص آغاز فرآیند اجرایی اردوهای راهیان نور امسال به استحضار می‌رساند تحقق اعزام ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویان کل کشور نیازمند برنامه‌ریزی، هماهنگی و تلاش مضاعف مسوولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

وی در این ابلاغ تاکید کرده است: مقتضی است اقدامات لازم برای دستیابی به اعزام سالیانۀ دست‌کم ۱۰ درصد از دانشجویان به اردوهای راهیان نور (مطابق با هدف عملیاتی مندرج در مادۀ ۳ آیین‌نامۀ اجرایی اردوهای راهیان نور دانشجویی کشور( مصوبۀ مورخ ۱۰ دی ماه ۱۳۹۴ شورای سیاست‌گذاری راهیان نور کشور) انجام و از حداکثر ظرفیت موجود در آن دانشگاه/مرکز برای اعزام دانشجویان (با اولویت دانشجویان جدید الورود و زیارت اولی) بهره‌برداری شود.

به گزارش ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطابق آیین نامه اجرایی راهیان نور دانشجویی کشور، فرمانده قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم الهدی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اخیرا گفت: در سال گذشته شاهد اعزام ۳۴ هزار نفر از دانشجویان، اساتید و کارمندان به مناطق جنگی بودیم. این رویداد می‌تواند فضای دانشگاه را متحول سازد تا بسیاری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را به نسل جدید منتقل کنیم.

قرار است در راستای تحقق هدف اعزام، حتی الامکان ۱۰ درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور با شعار محوری اردوی راهیان نور ۱۴۰۱ (دانشجویان مکتب سلیمانی) از روزهای ۱۱ تا ۲۵ اسفند در دو بازده زمانی ۶ روزه از تاریخ ۱۱ اسفند تا ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ویژه خواهران و از تاریخ ۱۷ اسفند تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ویژه برادارن عازم اردوهای راهیان نور شوئد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha